Njemački proizvođač automobila Opel službeno je odustao od plana da od 2028. u Europi prodaje isključivo električna vozila. Umjesto toga nastavit će s tzv. diverzificiranom energetskom strategijom, nudeći modele na baterije, plug-in hibride i klasične motore s unutarnjim izgaranjem „sve dok se zahtjevi kupaca ne promijene”.
U priopćenju iz Rüsselsheima tvrtka ističe kako njihova ranije najavljena odluka više nije vezana uz čvrst datum. „Naša odluka ne mora biti ograničena na 2028. godinu, ako potražnja zahtijeva drugačije”, poručuju iz Opela.
Izvršni direktor Florian Huettl još je 2023. postavio 2028. kao krajnji rok za postupno ukidanje benzinskih i dizelskih motora. No stanje na tržištu, usporavanje rasta potražnje za električnim autima i neizvjesnost oko subvencija u ključnim europskim državama natjerali su tvrtku da korigira smjer.
Unatoč povlačenju roka, Opel naglašava da ostaje posvećen elektrifikaciji. Kompanija navodi pozitivne tržišne signale te poticajne mjere u Njemačkoj, Francuskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu kao potporu daljnjem razvoju električnih modela. Opel se pritom hvali da je „prvi njemački proizvođač s potpuno elektrificiranim portfeljem modela na tržištu”.
Marka koja je proslavila 125 godina proizvodnje uz nazočnost kancelara Olafa Scholza prošla je burno razdoblje od kada ju je 2017. od General Motorsa preuzeo francuski PSA, a potom uklopio u multinacionalnu grupu Stellantis. Restrukturiranja i ukidanje tisuća radnih mjesta pratio je pad profitabilnosti, a ambiciozni plan za tvornicu baterijskih ćelija u Kaiserslauternu privremeno je stavljen na čekanje.
Najnovija promjena strategije tako ostavlja otvorena vrata svim pogonskim opcijama, dok Opel nastoji balansirati između pritiska na smanjenje emisija i realne potražnje kupaca na europskim cestama.