Zbog naglog pogoršanja zdravstvenog stanja teško oboljeli onkološki pacijent u ponedjeljak je prebačen u splitsku službu hitnog prijema, gdje je prema tvrdnjama obitelji proveo više od sedam sati u čekaonici, uglavnom sjedeći u plastičnoj stolici.
Obitelj navodi da je osoblje već na ulazu pokazalo manjak empatije: pratnji je rečeno kako su „na krivoj adresi”, a na upit o mogućoj infuziji uslijedila je zajedljiva primjedba „Došli ste po malo čudesne vodice?”. Pacijent je, prema riječima kćeri, prvi put pregledan tek oko tri sata nakon dolaska, a do završetka obrade prošlo je gotovo osam sati.
Obitelj ističe dva problema: dugotrajno čekanje u neadekvatnom položaju za teško bolesnu osobu te zabranu pratnje, zbog čega se pacijent osjećao još bespomoćnije. Kći tvrdi da takav tretman „najveći grad u Dalmaciji ne bi smio dopustiti” i upozorava kako bi „malo više empatije i nekoliko pokretnih kreveta” umnogome ublažili patnju najugroženijih.
KBC Split: sustav preopterećen, pacijenti se primaju po hitnosti
Na upit o slučaju iz KBC-a Split poručuju da, bez imena pacijenta, ne mogu provjeriti pojedinosti ni javno komentirati tijek liječenja. Glasnogovornica Kristina Bitanga ističe da njihov objedinjeni hitni bolnički prijem (OHBP) dnevno zbrine između 350 i 500 pacijenata te da se svi zaprimaju prema trijažnim kategorijama. Prosječno se na početak obrade čeka oko sat i 20 minuta, a cijela obrada traje oko 2 sata i 40 minuta, no vrijeme ovisi o složenosti slučaja i opterećenju odjela.
Prema podacima bolnice, čak 70 % pacijenata koji svakodnevno dolaze na OHBP spada u kategoriju nehitnih – riječ je uglavnom o kroničnim ili palijativnim bolesnicima kojima bi primarnu skrb trebali pružati obiteljski liječnici i palijativni timovi. U takvim okolnostima, navode iz KBC-a, ponekad dolazi do odstupanja i propusta u komunikaciji: „Empatija, poštovanje i ljudski pristup temelj su zdravstvene skrbi i vrijednosti na kojima KBC Split želi ustrajno graditi svoj rad.”
Bolnica podsjeća da je, zbog ograničenih kapaciteta, pratnja dopuštena samo nepokretnim, dementnim i drugim posebno ugroženim pacijentima. Ipak, obećavaju dodatne mjere kako bi se smanjio broj sličnih pritužbi i poboljšala kvaliteta skrbi za najteže bolesnike.