Blockbuster „Trkač“ (The Running Man) u režiji Edgara Wrighta stigao je u kina kao moderna obrada istoimene distopije Stephena Kinga iz 1982., već ekranizirane 1987. godine s Arnoldom Schwarzeneggerom u glavnoj ulozi. Wrightov film, snimljen s većim budžetom i naglašenom vizualnom raskoši, nudi niz nostalgičnih namigivanja izvorniku – od banknota s likom Schwarzeneggera do replike „I’ll be back“ koju izgovara novi Ben Richards, Glen Powell.
Što je novo • U radnju je dodan streaming servis FreeVee, specijaliziran za plitke reality formate. • Gledatelji showa mogu za nagradu dojavljivati lokaciju natjecatelja, čime obični građani postaju lovci. • Pojavljuje se pobunjenički podcaster (Daniel Ezra) kao glas otpora.
Glumačka postava • Glen Powell – Ben Richards • Josh Brolin – blještavi producent-kreator showa, svojevrsni nasljednik Killiana • Colman Domingo – ekscentrični voditelj • Lee Pace – lovac Evan McCone s maskom nalik Konspiratoru iz „Alana Forda“ • Emilia Jones – Richardsova taokinja Amelia, kasno uvedena i nedovoljno razrađena
Kritički odjek Iako Wright odaje poštovanje originalu, kritičari ocjenjuju da film nudi malo svježine. Satira medijske manipulacije sada se „eksplicitno izgovara“, no bez finog balansa s akcijom kakav je krasio klasike poput „Demolition Mana“. Vizualno atraktivna distopija, smještena upravo u 2025., pokazuje se bližom današnjoj stvarnosti te gubi šok vrijednost koju je imao Schwarzeneggerov film.
Akcijske sekvence – primjerice potjera u kojoj je Richards zatvoren u prtljažniku automobila – povremeno su domišljate, ali završnica ostavlja dojam zbrzanosti. Powell se, uz vidljivu fizičku transformaciju, oslanja gotovo isključivo na bijesne ispade i sarkastične dosjetke, što brzo iscrpljuje. Jedini upečatljiv lovac jest Lee Pace; ostali antagonisti ostaju nedovoljno razrađeni, a Killianova karizma iz 1987. samo djelomično živi u Brolinovu liku.
Šira slika „Trkač“ se premijerno pojavio u godini kada kino-dvoranama već dominiraju distopijske priče, uključujući i novu ekranizaciju Kingova „Dugog hoda“. U takvoj konkurenciji Wrightov film „gleda u leđa“, kako navode recenzije, i originalu i suvremenim žanrovskim rivalima.
Zaključak Uz retrofuturističku estetiku, nekoliko duhovitih posveta i kratku „cameo“ pojavu Schwarzeneggera, novi „Trkač“ pruža solidnu zabavu, ali ne uspijeva preskočiti letvicu koju je davno postavio svojevrstan kultni original. Kada se utrka završi, u gledalištu ostaje više ravnodušnosti nego adrenalina.