Nakon 35 godina crnohumornog klasika Dannyja De Vita, u kina je stigla romantična komedija „The Roses” redatelja Jaya Roacha – mnogo pitomija verzija priče o braku koji se pretvara u bojno polje.
Kultni „Rat Roseovih” iz 1989. subverzirao je hollywoodski ideal ljubavi brutalnim obračunom supružnika koje su tumačili Michael Douglas i Kathleen Turner. Nova verzija, premda nosi gotovo isto ime, spušta razinu otrova i približava se populističkom, gotovo valentinovskom štivu nalik naslovima Nancy Meyers.
Glavne uloge preuzeli su Benedict Cumberbatch i Olivia Colman kao Theo i Ivy Rose. Ona je danas uspješna vlasnica lanca restorana, on otpušteni arhitekt koji čuva djecu. Neravnoteža ambicija polako nagriza odnos pa par završava na kauču terapeutice, čiji rezime glasi: „Mislim da nemate kapaciteta riješiti svoje probleme.” Verbalna okrutnost kulminira kad Ivy ledeno primijeti da mužev smijeh „zvuči kao hropac šugavog psa”.
Scenarist Tony McNamara (poznat po „Miljenici” i „Uboga stvorenja”) modernizirao je predložak: feministički nastrojena Ivy ne pristaje na povratak tradicionalnim ulogama, dok Theo očekuje žrtvu „na svetištu braka”. Roach, međutim, nikad ne dopusti da sukob eskalira na razinu izvornika; „rat” dolazi kasno i traje kratko, pa film češće podsjeća na dramediju „Marriage Story” nego na crnu komediju koja ga je inspirirala.
Produkcija cilja na široku publiku. Uz oskarovku Colman i sveprisutnog Cumberbatcha, ansambl pojačavaju komičari Andy Samberg i Kate McKinnon, dok Alison Janney krade prizore kao nemilosrdna odvjetnica za razvode. Scenama se povremeno pokušavaju nametnuti sporedni likovi, no film je najupečatljiviji kad se fokusira na dvoje protagonista.
Vizualno i ritmički „The Roses” funkcionira kao skupocjena dramedija studija Searchlight, ali istinsku oštrinu starog „Rata” – koji je utjecao na naslove poput „Gospođa i gospodin Smith” ili „Nestala” – ne uspijeva dostići. Završni kadar ostavlja gorak okus, no do njega vodi znatno mekša vožnja.
Ukupno gledano, riječ je o solidno glumljenoj, produkcijski raskošnoj, ali pripitomljenoj reinkarnaciji bračne apokalipse kojoj nedostaje podjednaka doza katrana i humora. Ocjena: 2 i 2/3 zvjezdice.