Njemački ugostiteljski sektor u svibnju je zabilježio najoštriji pad prometa od koronakrize, objavio je Savezni statistički ured. Ukupno je promet pao 2,2 % u odnosu na travanj, a realno, uz uračunatu inflaciju, pad iznosi 4,6 % – najdublji minus od prosinca 2021., kada su još vrijedile pojačane antivirusne mjere.
Predsjednik krovne udruge Dehoga Guido Zoellick upozorava da je hitno došlo do „nove osjetljivosti na cijene i suzdržane potrošnje”. „Mnogi gosti jednostavno više ne jedu u restoranima; ako i dođu, preskaču predjelo i rjeđe naručuju drugo piće“, istaknuo je Zoellick, dodajući da pad posebno pogađa manje i srednje lokale.
Ugostitelji spas vide u političkim mjerama, prije svega u vraćanju snižene stope PDV-a na ugostiteljske usluge sa sadašnjih 19 na 7 %. Pritisak dodatno pojačavaju visoke ljetne cijene: kuglica sladoleda u Berlinu, Hamburgu ili na turističkom Syltu stoji između 2,50 i 2,80 eura, što mediji navode kao simbol rasta troškova.
Loše vijesti stigle su i iz dostavnog sektora: Lieferando je prošlog tjedna najavio otpuštanje 2 000 dostavljača hrane, što dodatno ilustrira teško stanje na tržištu.
Ugostitelji sada s nestrpljenjem očekuju bilo kakvu fiskalnu olakšicu kako bi ublažili posljedice slabije potrošnje i sve skupljih namirnica.