Ugledni američki dnevnik The New York Times uvrstio je Istru na listu najatraktivnijih europskih destinacija za jesenske gastronomske festivale, s posebnim naglaskom na sezonu bijelog tartufa.
Autor priloga, iskusni putopisac Alex Crevar, opisuje poluotok kao područje „bogate poljoprivredne i kulinarske tradicije” gdje se od kraja kolovoza do prosinca slavi maslinovo ulje, sir, pršut, vino i morske plodove, ali najveću pažnju privlače rijetki i skupi bijeli tartufi iz doline Mirne.
Među istaknutim događajima Crevar navodi:
• biciklistički NOVA Eroica Istria Truffle Tour (21. rujna) • Festival terana i tartufa u Motovunu (18.–19. listopada) • buzetski Festival tartufa (8.–9. studenoga) • višenedjeljne Zigante Truffle Days u Livadama, koje okupljaju međunarodne gurmane kroz degustacije, aukcije i vođene ture.
Tartufi kao dio identiteta
Organizator Adriano Zigante poručuje da se „okusom tartufa kuša Istra”, naglašavajući koliko je ta gljiva ukorijenjena u lokalnu kulturu.
Pomoć turističke zajednice
Turistička zajednica Istarske županije (TZ IŽ) pružila je logističku podršku u pripremi članka. Direktor TZ IŽ Denis Ivošević naglasio je vrijednost ovakve promocije na američkom tržištu: „PR aktivnosti, odnosno članci ove vrste u tako utjecajnim medijima, samo dodatno jačaju imidž Istre na tržištu SAD-a.”
Potvrda premium statusa
Istra je već „preferred partner” mreža kao što su Virtuoso, Maritz i SITE, a uvrštavanje u The New York Times dodatno učvršćuje njezin status prestižne destinacije za odmor i poslovna putovanja. Objava u jednom od najnagrađivanijih svjetskih listova – The New York Times je do sada osvojio više od 130 Pulitzerovih nagrada – još je jedna potvrda da istarski jesenski mirisi i okusi privlače globalnu publiku.