Mala, ali glasna skupina aktivista iz organizacija LobbyControl, Rebalance Now, WeMove i People vs. Big Tech u srijedu je pred sjedištem Glavne uprave za tržišno natjecanje (DG Competition) u briselskoj zgradi Madou razvila transparent „Break Up Big Tech”. Cilj je bio pritisnuti Europsku komisiju da razdijeli matičnu tvrtku Alphabet i prekine, kako tvrde, Googleovu dominaciju u digitalnom oglašavanju.
• Dva peticijska poziva – jedan LobbyControla, drugi WeMovea i AlgorithmWatcha – potpisalo je ukupno 116 000 građana iz cijele Europe. • „Googleov monopol zloupotrebljava tržišnu moć i podriva demokraciju na internetu”, izjavio je kampanjer Max Bank iz njemačkog LobbyControla. • Peticije zahtijevaju razdvajanje ključnih dijelova Googleova oglasnog poslovanja koje, po ocjeni autora, guši poslovni model tradicionalnih medijskih izdavača.
Aktivisti su potpise službeno predali dužnosnicima Komisije na poslijepodnevnom sastanku, u trenutku dok Bruxelles vodi dugotrajnu istragu o tržištu adtecha. Još 2023. Komisija je Googleu uputila službenu optužbu za kršenje pravila tržišnog natjecanja, a tadašnja povjerenica Margrethe Vestager poručila je kako bi „prodaja dijela poslovanja mogla biti jedini način za rješenje problema”.
Pritisak dolazi i izvana: američko Ministarstvo pravosuđa u svibnju je zatražilo razdvajanje Googleova pretraživačkog i oglasnog biznisa, nedugo nakon presude koja je tvrtku proglasila krivom za nezakonito održavanje adtech monopola.
Google je odbio komentirati akciju nevladinih udruga, uputivši tek na blog-objavu u kojoj tvrdi da je tržište digitalnog oglašavanja „žestoko konkurentno”.
Iz Europske komisije poručuju: „Kao i uvijek, spremni smo saslušati stavove civilnog društva i potrošača. Istragu o Google Adtechu nastavljamo kao prioritetno pitanje.”