Giorgio Armani (91), pionir suvremene elegancije i najpoznatiji talijanski modni vizionar, u ponedjeljak je pokopan u obiteljskoj kapelici u selu Rivalta kraj rodne Piacenze. Intimnom ispraćaju u crkvi San Martino nazočili su samo članovi obitelji i najbliži suradnici, dok su se tisuće građana i zvijezda mode, sporta i filma prethodna dva dana opraštale od dizajnera pokraj jednostavnog drvenog lijesa izloženog u milanskom Armani Theatreu.
I dok se modni svijet sprema koncem rujna u Milanu obilježiti 50 godina njegova brenda, središnje pitanje postaje – komu će pripasti imperij procijenjen na 12,1 milijardu dolara i prošlogodišnji prihod od 2,7 milijardi dolara?
Nasljednici po mjeri osnivača
Armani je 2016. unaprijed definirao plan nasljeđivanja. Dionički paket, koji je do smrti bio potpuno u njegovim rukama, podijelit će se u šest kategorija s različitim glasačkim pravima. Ključne osobe su:
• sestra Rosanna Armani – nekadašnja manekenka i dugogodišnja članica uprave; • nećakinje Silvana i Roberta Armani – Silvana radi na ženskim kolekcijama, Roberta vodi odnose s javnošću; • nećak Andrea Camerana – već 25 godina u menadžmentu grupe; • životni i poslovni partner Leo Dell’Orco – zadužen za mušku odjeću od samih početaka brenda; • Zaklada Giorgio Armani – humanitarna organizacija koju je dizajner osnovao kako bi jamčila neovisnost tvrtke.
Zaklada je dosad imala simboličnih 0,1 % udjela, no očekuje se da će sada postati jedan od ključnih dioničara, po uzoru na model kakav koristi proizvođač satova Rolex. „Moji planovi predviđaju postupnu, životnu tranziciju odgovornosti, a ne nagli rez”, zapisao je Armani u pravilniku iz 2016. godine.
Što dalje s upravljanjem?
Armani je istodobno obnašao funkcije predsjednika, glavnog izvršnog direktora i kreativnog direktora. U kuloarima se spominju iskusni menadžeri Giuseppe Marsocci i Daniele Ballestrazzi kao mogući nasljednici na čelu kompanije, dok ostaje otvoreno hoće li muške i ženske linije ubuduće voditi jedan ili više kreativnih direktora.
Prema uputama osnivača, izlazak grupe na burzu moguć je tek uz potporu većine novog upravljačkog tijela i ne prije pet godina od aktiviranja pravilnika. Time je Armani i nakon smrti nastojao spriječiti brzu prodaju ili raslojavanje brenda koji je ciljano odbijao ponude za ulazak u luksuzni konglomerat.
Obiteljska ostavština i imovina
Osim dionica, nasljednici bi mogli podijeliti raskošnu imovinu: nekretnine u Milanu, Toskani, Saint-Tropezu, Antigui i New Yorku, 60-metarsku jahtu na kojoj je dizajner često boravio te košarkaški klub Olimpia Milano.
Pred njima je, međutim, daleko veći izazov – očuvati viziju kreatora koji je, kako modni analitičari ističu, „zauvijek promijenio način na koji ljudi razmišljaju o odjeći”. Hoće li se šestero odabranih uspjeti usuglasiti i voditi brend bez njegovog karizmatičnog vodstva, postat će vidljivo već na predstojećem Tjednu mode u Milanu, prvom bez Giorgia Armanija.