Riječki Autotrolej trenutačno posluje s paradoksom: vozni je park statistički najmlađi u Hrvatskoj, ali svakog dana čak trećina do gotovo polovice autobusa ostaje u kvaru.
V. d. direktorice Dijana Trošelj otkriva da se „postotak ispravnih vozila na dnevnoj bazi kreće između svega 55 % i 64 %”, i to u razdoblju kad vrijedi ljetni vozni red s manjim brojem polazaka. Ključni problem, naglašava, više nisu vozači – njih je trenutačno 277, među njima 14 umirovljenika na pola radnog vremena – nego zapušten sustav održavanja.
„Vjerujem da je fokus godinama bio na rješavanju nedostatka vozača, pa je održavanje palo u drugi plan. Nitko se nije ozbiljno bavio vozilima koja su stajala zbog pandemije ili manjka vozača i to nas je dovelo do današnje situacije”, kaže Trošelj.
Dvostruki kvarovi i gubitak garancije
Za servisiranje su zaduženi i interne službe Autotroleja i Rijeka Plusa, no direktorica upire prst i u vanjskog partnera AutoHrvatska koji, tvrdi, ne otklanja kvarove na autobusima još pod jamstvom. „Odmah sam im poslala dopis, nisam dobila odgovor, pa ih idući tjedan pozivam na sastanak”, najavljuje. Istom stolu pozvala je i čelnika Rijeka Plusa, Ivana Mezaka, kako bi se „vidjelo na čemu smo i što se može učiniti”.
Rok: Velika Gospa i početak nastave
Manje od mjesec dana dijeli Rijeku od pojačanog školskog voznog reda, a već 15. kolovoza potrebno je osigurati deset dodatnih autobusa za tradicionalno hodočašće na Trsat. „Očekujem da svi učine sve što je potrebno kako bismo osigurali uslugu građanima. Javni prijevoz je žila kucavica grada”, poručuje Trošelj.
Povratak na razinu iz 2019.
Plan je do rujna vratiti vozni red koji je vrijedio do svibnja 2024., a potom, uz više vozača i veći broj ispravnih vozila, postupno dosegnuti standard iz 2019. „Naše službe već analiziraju mrežu linija; moguće su preusmjeravanja i uvođenje novih kako bismo što bolje zadovoljili potrebe građana”, navodi v. d. direktorice.
Zaključuje da Autotrolej „nije i ne smije biti svrha sam sebi” nego servis stanovnicima koji za prijevoz plaćaju – zato se hitno kreće u sanaciju sustava održavanja i podizanje kvalitete gradske mobilnosti.