U Hrvatskom muzeju turizma u opatijskoj Vili Angiolini otvorena je izložba „Modri pogledi – pučina i priobalne vedute u hrvatskoj likovnoj umjetnosti”, koja ostaje dostupna do 7. rujna.
Posjetitelji mogu razgledati pedesetak antologijskih radova iz zbirke Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti, među kojima su platna Vlahe Bukovca, Mencija Clementa Crnčića, Ede Murtića, Ignjata Joba, Ljube Babića, Marte Ehrlich, Frane Baće i drugih ključnih stvaratelja 20. i 21. stoljeća. Kroz njih se prati kako su hrvatski umjetnici od akademskog realizma i plenerizma s kraja 19. stoljeća stigli do ekspresije i lirske apstrakcije, zadržavajući more kao trajnu temu i simbol.
Izložba naglašava plavu boju kao „neuhvatljivu i nedodirljivu” granicu neba i mora te podsjeća na odgovornost prema priobalju u eri masovnog turizma i ekoloških pritisaka. Postav potpisuju kustosice Tea Hatadi i Lorena Šimić, dok je vizualno rješenje kreirala Lada Sega zajedno sa Šimić.
Kraj programa donosi i stručno predavanje: 5. rujna u 19 sati dr. sc. Snježana Pintarić, dugogodišnja ravnateljica Muzeja suvremene umjetnosti, govorit će o „jadranskoj obali u djelima hrvatskih modernista”, ističući raznolike interpretacije primorskih motiva od sredine 19. stoljeća do danas.
Ravnateljica Hrvatskog muzeja turizma Nataša Ivančević podsjetila je na širi cilj izložbe: „Kako u našoj javnosti nisu dovoljno poznati umjetnici koji su unutar naših kulturnih i nacionalnih granica ispisali povijest hrvatskog pejzaža, ovim predavanjem želimo podsjetiti na njih i upozoriti na njihovu vrijednost.”