Generacija Z i milenijalci sve teže pristaju na tradicionalni model „ostani do mirovine u istoj firmi”. Svježa istraživanja pokazuju da više od 60 posto zaposlenih mlađih od 35 godina u Hrvatskoj već planira promijeniti posao u idućih 12 mjeseci.
„Za nas je važnije okruženje, prilika za napredak i smisao posla nego samo stabilnost”, kaže 26-godišnja stručnjakinja za digitalni marketing koja je u posljednje tri godine promijenila čak četiri poslodavca. Njezin stav ilustrira novi odnos prema karijeri: rad nije bijeg, ali mora donositi razvoj i vrijednost.
Upravo zato tvrtke koje nude fleksibilno radno vrijeme, mogućnost rada od kuće i otvorenu, pozitivnu kulturu rada bilježe znatno manji odljev kadrova. Dok jedan dio poslodavaca još uvijek gura klasične benefite, oni koji su „uhvatili val” prilagodbe otkrivaju da zadržavanje mladih stručnjaka ovisi o osjećaju svrhe i jasnim prilikama za rast – a ne samo o visini plaće.
Trend mijenja i percepciju lojalnosti: umjesto dugogodišnjeg ostanka na jednom mjestu, mladi sada govore o „lojalnosti vještinama i projektima”. Ako im poslodavac pruži izazovne zadatke, potiče kreativnost i sluša njihove prijedloge, ostanak postaje logičan izbor.
Stručnjaci upozoravaju da će, nastave li se stari modeli upravljanja, fluktuacija radne snage i dalje rasti. S druge strane, primjeri poduzeća koja su već prepoznala novi poredak pokazuju da ulaganje u radnu kulturu nije trošak, nego nužna strategija opstanka na tržištu rada sve žešće borbe za talente.