CHARLOTTE – Košarkaška ikona Michael Jeffrey Jordan u petak je, predstavljajući se punim imenom, sat vremena svjedočio na saveznom sudu u Sjevernoj Karolini. Suđenje se bavi navodnim kršenjem antimonopolskih pravila u Nascaru, a Jordanova momčad 23XI Racing nalazi se u središtu spora.
Jordan je otkrio da je u projekt uložio 40 milijuna dolara vlastitog novca te objasnio zašto je odlučio pokrenuti pravnu bitku:
„Someone had to step forward. I was a new person, I wasn’t afraid. I felt I could challenge Nascar as a whole. I felt as far as the sport, it needed to be looked at from a different view.“
Problem je 112-strani ugovor o čarterima iz 2016., koji istječe krajem 2024. Dokument jamči svakom timu pravo nastupa i definira raspodjelu nagrada, ali Nascar je tražio da se uvjeti produljenja potpišu odmah. Dok je 13 momčadi potpisalo, 23XI Racing i Front Row Motorsports odbili su i pokrenuli tužbu, tvrdeći da Nascarov model guši konkurenciju.
Jordan je kazao da su on i suvlasnik Denny Hamlin pokušali pregovarati, no „Nascar wasn’t talking“. Unatoč neizvjesnosti, krajem 2024. kupio je treći čarter za 28 milijuna dolara jer mu je Hamlin objasnio da će dodatni vozač povećati šanse za pobjedu: „Denny convinced me getting a third driver improved our chances to win… So I dove in.“
Prije Jordana svjedočila je Heather Gibbs, članica uprave Joe Gibbs Racinga. Opisala je „užurbanih šest sati“ u rujnu 2024. kada su timovi dobili ultimatum da potpišu produljenje. Njezina je obitelj tražila trajne čartere, a Joe Gibbs izravno je apelirao na izvršnog direktora Nascara Jima Francea riječima: „Don’t do this to us.“ Prema njezinom svjedočenju, France je odgovorio: „If I wake up and I have 20 charters, I have 20. If I have 30, I have 30.“
Jordanovo pojavljivanje izazvalo je kaos ispred suda; navijači i novinari naguravali su se kako bi snimili trenutak. No u sudnici je poruka bila jasna: 23XI Racing smatra da sustav čartera, kakav Nascar nameće, ne samo da šteti financijski, već i podriva samu bit natjecateljskog sporta. Presuda bi mogla definirati poslovni model američkih trkaćih momčadi za iduće desetljeće.