Na modnom tjednu u Parizu najpoznatija svjetska modna kuća doživjela je svoj najveći potres još od ere Karla Lagerfelda. Matthieu Blazy, novi kreativni direktor Chanela, priredio je debitantsku reviju pod galaktičnom scenografijom – ispod sunca od helija i rotirajućeg Saturna.
Svemirski start
Dok su u prvom redu sjedili Ayo Edebiri, Nicole Kidman i Pedro Pascal, pistom su prošetali sasvim novi Chanel: • legendarna torbica 2.55 zgužvana i nehajno otvorena, „kao da je naslijeđena od prabake pa završila na tulumu u Pigalleu” • odijela u narančasto-bijelim „Nemo” prugama • goleme muške košulje od Charvet pamuka pretvorene u večernji komad • završnica u kojoj je Awar Odhiang zaplesala u svilenu majicu i suknju od duge perja, izazivajući ovacije publike.
Coco bez pardona
Blazy je, kažu insajderi, prvi dan u ateljeu nožicama skratio vlastiti sako, skinuo mu ovratnik, promijenio gumb i u podstavu provukao zlatni lanac – trik kojim je Coco Chanel postizala savršen pad tkanine. „Ovo je paradoks Chanela. Nosila je mušku odjeću jer je htjela biti jednaka muškarcima, ali ih je istovremeno željela zavoditi”, objasnio je dizajner nakon revije.
Njegova se drskost očitovala i u citatu osnivačice kuće. Upitan zašto reciklira omiljeni Chanelov tvid, podsjetio je na Coccine riječi: „I don’t give a fuck. I like them worn.”
Misija: nova iskra, bez pada prodaje
Predsjednik mode u Chanelu Bruno Pavlovsky tražio je „novu iskru” nakon 16 mjeseci bez kreativnog čelnika, ali je Blazyju jasno poručio: „Ne želim pad prodaje.” Kuća koja godišnje okrene oko 20 milijardi funti dosad je „surfala”, kako kaže Pavlovsky, no sada očekuje puni pogon. Njegovu viziju opisao je kao „određenu drskost” – isti začin koji su imali i Coco i Lagerfeld.
Torbice kao pogonski motor
Chanel je modnu industriju svojevremeno preokrenuo pretvorivši torbicu u sastavni dio izgleda; Blazy nastavlja upravo ondje gdje je Coco stala. Gotovo svaka silueta nosila je novu, odvažno dizajniranu torbu – uključujući i uniseks model koji je na reviji pokazao Pedro Pascal. Predimenzionirani kamelije podsjećale su na morske ježince, a crno-obrubljeno bijelo odijelo namignulo je bočici parfema No 5.
Raznolikija Chanel žena
Glumica Ayo Edebiri proglašena je novom ambasadoricom brenda, potez koji, ističe Pavlovsky, „donosi dubinu i raznolikost” slici Chanel žene. Time Blazy jasnije definira smjer kuće nakon petogodišnjeg mandata Virginie Viard, koja je, prema riječima uprave, „sjajno odradila prijelaz, ali je potrebno novo oko”.
Sljedeća postaja – New York
Chanel će 2. prosinca preseliti pistu u New York, najavio je Blazy, uvjeren da globalni domet kuće tek treba dosegnuti maksimalnu brzinu. „Chanel je univerzalan, poput Coca-Cole”, rekao je, a pariška publika već je osjetila kako izgleda kad se ta „bočica” dobro protrese.