Jedna Zagrepčanka (podaci poznati redakciji) izgubila je 10 000 eura nakon što ju je telefonski prevarant uvjerio da joj je kći teško stradala u prometnoj nesreći.
„Mama, imala sam tešku nesreću, molim te, pomozi mi”, čula je kroz plač navodno kćer, a odmah potom i muškarca koji se predstavio kao doktor Petrović. Liječnik je tvrdio da radi na Rebru, da djevojci prijete amputacija noge i sepsa te da je spasiti može samo hitna operacija vrijedna 70 000 eura, koju „ne pokriva HZZO”.
Šokirana žena, uvjerena da razgovara s vlastitim djetetom, pristala je platiti. S „liječnikom” je razgovarala oko tri sata; on joj je čak poslao taksi do Muzeja suvremene umjetnosti, gdje je mladiću u dvadesetima predala 10 000 eura u gotovini. Kada je tražio još, posumnjala je, kontaktirala kćer i shvatila da je sve bila prijevara. Slučaj je odmah prijavila policiji.
Stručnjak za kibernetičku sigurnost Zlatan Morić s Algebre Bernays smatra da su počinitelji vjerojatno upotrijebili umjetnu inteligenciju kako bi vjerodostojno oponašali glas kćeri: „Napadači ciljano smanjuju vašu sposobnost racionalnog razmišljanja.”
Policija upozorava građane da u sličnim situacijama zastanu, procijene realnost scenarija, postave pitanje koje samo bliska osoba može znati, prekinu poziv i odmah obavijeste najbližu postaju – čak i ako su samo pokušaj prijevare.
Za prevarenu majku 10 000 eura više nije najvažnije: „Kad je kći živa i zdrava stala preda me, sve ostalo postalo je nevažno.”