Rijeka – U bistrou El Rio održano je jedno od prvih blagdanskih okupljanja riječke poslovne zajednice. Luka Rijeka na druženje je pozvala partnere iz lučkog biznisa i pomorstva, a predsjednik Uprave Duško Grabovac iskoristio je priliku za kratki pregled poslovne godine koju opisuje kao „slojevitu”.
„Imali smo dosta težak početak godine iz razloga što se promijenila vlasnička struktura u jednom od najvećih naših klijenata, US Steel-u, a i situacija na globalnom tržištu bila je takva da su izostale bitne količine tereta ugljena i željezne rude, do razine da su se naše uobičajene količine gotovo prepolovile”, rekao je Grabovac.
Preokret je stigao u lipnju, kada je u riječku luku uplovio prvi brod za prijevoz automobila. Danas je uspostavljen redoviti ro-ro servis koji, kako priznaje čelnik Luke, „nekoć je izgledao gotovo nezamislivo”.
Tvrtka je paralelno privela kraju rekonstrukciju Kontejner Depo-a na Škrljevu, investiciju vrijednu oko 7 milijuna eura. Radovi će završiti krajem ove ili početkom iduće godine, čime će Luka moći u potpunosti odgovoriti na rast tereta koji donosi terminal Rijeka Gateway – od prihvata i skladištenja do popravka kontejnera.
Financijski rezultati bit će mješoviti. Godinu će Luka Rijeka završiti s ukupnom dobiti nešto većom nego lani, no operativna dobit, ako se izuzme 4,9 milijuna eura prihoda od Jadranskih vrata d.d., bit će niža ili je uopće neće biti zbog snažnog pada količina ugljena i drugih podbačaja. Posljednji mjeseci ipak su donijeli zamah: uz stalni priljev automobila, u luci je trenutačno brod s 33 000 tona čeličnih ploča, što Grabovac smatra „još jednim jako dobrim teretom”.
Gledajući unaprijed, prvi čovjek Luke oprezan je: „U posljednjih nekoliko godina naučio sam da je jedina poslovna prognoza ta da nema prognoze.” Unatoč globalnim neizvjesnostima, uvjeren je da će iskoraci poput ro-ro servisa sljedeće godine omogućiti rezultate barem na razini ovogodišnjih.