Lady Gaga još je jednom dokazala da je teško zamisliti glazbeni svijet bez nje. Najnovijim albumom „Mayhem” – mračnim i razigranim kolažom popa, syntha, disca, funka, industriala, rocka i dancea – umjetnica se svjesno vratila estetici svojih početaka te pritom uspjela zvučati i nostalgično i potpuno svježe.
Album su producirali Andrew Watt, Cirkut i Gesaffelstein, a 14 pjesama (plus dva bonus-broja u posebnim izdanjima) tvore žanrovski „nered” koji funkcionira kao kompaktna cjelina. Publika je još prije izlaska mogla čuti singlove „Die With a Smile”, „Disease” i „Abracadabra”, od kojih je prvi – duet s Brunom Marsom – postao globalni hit, osvojio Grammy, prešao 1,2 milijarde pregleda na internetu te se više od 50 tjedana zadržao u Top 10 Billboardova Hot 100, što je Lady Gagu učinilo prvom ženom kojoj je to uspjelo.
„Mayhem” je debitirao na 5. mjestu Billboard 200, a u 23 zemlje popeo se na sam vrh ljestvica albuma. Kritičari su ga redom dočekali hvalospjevima, ističući povratak korijenima, moćnu produkciju i vješto spajanje različitih stilova. Mnogi naglašavaju da svaka pjesma nosi „progresivno nostalgični” šarm – istovremeno plesni zanos i prizvuk melankolije.
Promocija je bila jednako spektakularna: Gaga je predvodila Coachellu te održala megakoncert na plaži Copacabana pred oko 2,5 milijuna ljudi, što je najposjećeniji nastup jedne glazbenice u povijesti. Trenutačno je na turneji „Mayhem Ball” koja, na žalost domaćih fanova, zaobilazi Hrvatsku.
U glazbenom i vizualnom smislu Gaga se otvoreno poklonila svojim idolima – od Davida Bowieja, Michaela Jacksona i Princea do Nine Inch Nailsa i Depeche Modea – pa album istodobno djeluje kao hommage i vlastita re-inventura popa. Sama ga je opisala riječima: spoj različitih žanrova i posveta idolima.
Publiku je naročito osvojio singl „Abracadabra”, čiji video počinje riječima „The category is: dance or die” i prikazuje dvoboj dviju Gagâ u mračnom, baroknom ballroomu. „Disease” donosi industrijski, gotovo metalni zvuk i uspoređuje tamnu erotiku s bolešću, dok balada „Die With a Smile” evocira retro serenadu u toplom duetu s Marsom.
Kritičar Rob Sheffield sažima ukupni dojam: „Teško je sjetiti se onog svijeta u kojemu nije bilo Lady Gage, koji je zasigurno bio puno, puno dosadniji.” Ako je „Chromatica” najavila povratak na plesni podij, „Mayhem” ga je zapečatio – pokazavši da Mother Monster i dalje postavlja pravila igre.