Zahvaljujući snažnom rastu kontejnerskog prometa, Luka Rijeka je prvo polugodište 2024. završila s konsolidiranom dobiti od 4,13 milijuna eura, iako je matično društvo zabilježilo gubitak od 1,04 milijuna eura.
Rast koji poništava minuse • Na razini grupe prekrcano je 3 020 753 tona, 3 % više nego lani. • Kontejnerski teret čini čak 76 % ukupnog prometa i porastao je 15 %. • U pridruženom društvu Jadranska vrata, gdje Luka drži 49 % udjela, prekrcano je 2 170 891 tona (229 271 TEU-a) naspram 1 896 722 tona (191 417 TEU-a) u istom razdoblju 2023. • Matično društvo povećalo je kontejnerski promet za 37 %, na 108 487 tona odnosno 46 239 TEU-a.
Pad tradicionalnih robnih tokova Generalni i rasuti teret potonuli su dvoznamenkasto. Rasuti teret pao je čak 27 %, ponajprije zbog manjeg prometa žitarica, ugljena i starog željeza. Predsjednik Uprave Duško Grabovac navodi da su klimatske promjene, niže burzovne cijene žitarica te smanjene potrebe europskih željezara pogodile luku. Kod generalnog tereta najveći je pad u metalnim i čeličnim proizvodima, dok je frigo segment pretrpio gubitke zbog promjene logističkih pravaca. Prekrcaj stoke oslabio je nakon pojave slinavke i šape u Mađarskoj i privremene hrvatske zabrane uvoza od travnja do lipnja.
Signal oporavka Grabovac ističe da su „u srpnju već vidljivi pozitivni pomaci” i da bi godinu mogla obilježiti stabilizacija, posebice zahvaljujući: • prvim pošiljkama automobila – dva broda već su iskrcala više od tisuću vozila, • očekivanom učinku novog kontejnerskog terminala Rijeka Gateway.
Investicije za dugoročan rast Luka Rijeka ulaže 5,7 milijuna eura u proširenje Kontejner Depoa na Škrljevu. Dosad je realizirano oko 3,4 milijuna eura, a do kraja godine ondje bi trebala započeti i gradnja integrirane sunčane elektrane. Na terminalu Bakar, obala Goranin, u ožujku je uklonjena dotrajala dizalica za drvo te zamijenjena repariranom dizalicom iz Splita, dok se do kraja godine planira u funkciju staviti još jedna.
Unatoč teškom početku, uprava vjeruje da će kombinacija kontejnerskog booma, novih teretnih niša i investicija u infrastrukturu do kraja 2024. izvući i matično društvo iz minusa.