Publika je te večeri na kamenim sjedalicama Malog rimskog kazališta sjela do posljednjeg mjesta – unatoč upornoj kišici koja je povremeno jače natapala drevne zidove. Ovacijama je nagradila novu izvedbu predstave „Antigona – 2000 godina kasnije”, koprodukcije Kazališta Ulysses i sarajevskog MESS-a, koja se na istome mjestu izvodila i prije deset godina.
Režiju potpisuje Lenka Udovički, a na scenu su ponovno izašli Maja Izetbegović, Rade Šerbedžija, Ermin Bravo, Dženana Džanić, Katarina Bistrović-Darvaš, Jelena Lopatić, Vedad Suljagić i Damir Urban. Urban je zbog kiše morao odgoditi svoj subotnji koncert na Malom Brijunu za sljedeći mjesec, ali je ulogu u „Antigoni” odigrao pred pulskom publikom.
Predstava spaja dvije paralelne priče. Prva se vraća u antičku Tebu gdje Antigona, vođena ljubavlju prema obojici poginulih braće, prkosi kraljevoj zabrani pokopa. Druga, izgrađena na autentičnim dokumentima, prati suvremenu obitelj koja pokušava dostojno sahraniti sina nestalog u posljednjem ratu, zapinjući o birokratske apsurde. Sukob savjesti i zakona, ljubavi i zabrane, pokazuje koliko su ratovi, mržnja i jalovi totalitarizmi trajno prisutni – „2000 godina kasnije”.
Kritičari su ovu režiju još 2015. svrstali među najcjelovitija Udovičkina ostvarenja, a sinoćnje izdanje potvrdilo je tu ocjenu: snažne glumačke interpretacije i ambijentalna snaga pozornice stapaju se u dojmljiv kazališni doživljaj. Kiša se, kažu glumci, na kraju smilovala – ali tek nakon što je podsjetila koliko je tanka granica između drevnih i današnjih oluja.