Kineski proizvođači automobila, među kojima se ističu BYD i Chery, doživjeli su u kolovozu pravi prodajni skok na europskom tržištu i prvi put nadmašili rezultate Audija i Renaulta.
Prema najnovijim podacima analitičke kuće JATO Dynamics:
• kineske marke prodale su više od 43 500 vozila, što predstavlja rast od 121 % u odnosu na prošlu godinu. • Audi je u istom razdoblju plasirao 41 300 vozila, a Renault 37 800.
Rekordni tržišni udio Ukupni udio kineskih proizvođača u Europskoj uniji popeo se na 5,5 %, što je najviša razina otkako se vodi evidencija. Taj rezultat ostvaren je unatoč dodatnim carinama Bruxellesa, koje za električna vozila iz Kine trenutačno iznose između 7,8 i 35,3 % i ostaju na snazi najmanje do 2029.
Plug-in hibridi vuku rast Najveći vjetar u leđa kineskoj ofenzivi dao je rast prodaje plug-in hibrida:
• U 28 članica EU prodano je gotovo 84 000 takvih vozila, 59 % više nego lani. • Kineski modeli činili su oko 11 000 primjeraka ili 13 % segmenta, bilježeći čak četrnaesterostruki skok.
Glavna prednost plug-in hibrida jest kombinirano pogonsko rješenje goriva i struje, koje vozačima nudi prijelaznu opciju između klasičnih motora i potpuno električnih vozila.
Električni rast, ali s nijansama Tržište baterijskih električnih vozila (BEV) poraslo je 27 %, nadmašivši ukupni rast automobila od 5 %. Ipak, stručnjak JATO Dynamicsa Felipe Munoz upozorava da „27-postotni rast izgleda manje impresivno kada se usporedi sa snažnom promocijom BEV-ova”.
Usprkos padu prodaje od 37 %, Teslin Model Y ostao je najprodavaniji električni model u kolovozu.
Strategija Kineza: više hibrida, proizvodnja u Europi Suočeni s carinama, kineski proizvođači pojačali su izvoz plug-in hibrida i najavili lokalizaciju proizvodnje. BYD planira do 2028. sva električna vozila namijenjena Europljanima sklapati upravo u Europi.
Kombinacija agresivne cjenovne politike, sve šire palete modela i rastuće popularnosti prijelaznih pogona pokazuje da kineski proizvođači više nisu egzotična fusnota na europskom tržištu, nego ozbiljan izazivač etabliranim markama.