Tesla je nakon desetljeća nedodirljive dominacije prvi put izgubila status najprodavanijeg proizvođača električnih automobila. Prema podacima iz prva tri kvartala 2025., kineski BYD isporučio je 1,6 milijuna vozila, dok je Tesla stala na 1,2 milijuna.
Godinama je američka tvrtka bila sinonim za električnu mobilnost, ali njezina se ponuda i dalje oslanja na četiri osnovna modela – S, 3, X i Y – uz Cybertruck koji zasad ne mijenja globalnu bilancu. BYD, naprotiv, igra na široku paletu modela i cijena: na domaćem tržištu kupci mogu odabrati praktični gradski model Seagull, veličine Škode Fabije, za manje od 10 000 dolara. Unatoč pristupačnoj cijeni, Seagull nudi doseg od 300 do 400 kilometara i najveću brzinu od 130 km/h.
Iako Tesla ima razgranatiju prodajnu mrežu po kontinentima, BYD-ova baza kupaca još je uvijek prvenstveno kineska. Lani je gotovo 90 % vozila završilo na matičnom tržištu, a ove godine taj je udio pao na oko 80 %, što potvrđuje ubrzanu ekspanziju izvan granica Kine.
Suprotno tome, Tesla i dalje polovicu ukupne proizvodnje plasira upravo u Kini, gdje se suočava sa sve agresivnijom „koalicijom” domaćih konkurenata i pritiskom na cijene. Potvrda novog poretka u industriji električnih vozila očekuje se na godišnjoj razini, ali trendovi iz 2025. jasno naznačuju da je era Tesline nedodirljivosti okončana.