Kibernetički napad na tvrtku koja opskrbljuje informatičkim rješenjima sustave za prijavu i ukrcaj putnika poremetio je rad u nekoliko velikih europskih zračnih luka.
Prema službenim priopćenjima, napad je onemogućio automatizirane servise, prisilivši osoblje na ručni postupak obrade putnika. Najveći problemi zabilježeni su na londonskom Heathrowu, briselskom Zaventemu i u berlinskoj zračnoj luci.
• Zaventem je upozorio da će „ovaj incident imati velik utjecaj na raspored letova i nažalost prouzročiti kašnjenja i otkazivanja”. Operater je dodao da dobavljač „aktivno radi na rješenju problema”.
• Heathrow je putnike obavijestio o mogućim kašnjenjima zbog „tehničkog problema” kod vanjskog partnera i pozvao ih da provjere status leta prije dolaska u zračnu luku.
• Berlin je na internetskoj stranici objavio kako „vrijeme čekanja na prijavu jest dulje” te da se radi „na brzom rješenju”. Glasnogovornik berlinske zračne luke potvrdio je da je uzrok kibernetički napad, ali i da frankfurtska zračna luka nije pogođena.
Zajednička preporuka svih pogođenih aerodroma putnicima glasi: prije polaska kontaktirati zrakoplovnu kompaniju i provjeriti status leta. Točan opseg otkazanih ili odgođenih polazaka zasad nije objavljen, a očekuje se da će normalizacija usluga uslijediti nakon otklanjanja sigurnosnog incidenta.