Korejski proizvođač Kia najavio je da će njegov novi kompakt K4 krajem 2025. zamijeniti dugogodišnji bestseler Ceed na europskim, pa tako i hrvatskom tržištu.
K4 od početka cilja visoko: s dužinom od 4,44 metra nadmašuje Volkswagen Golf (4,28 m) i Toyotu Corollu (4,37 m), a širina od 1,85 metara svrstava ga među najprostranije u klasi. Prtljažnik mjeri 438 litara, dok blaga hibridna izvedba (MHEV) zbog baterije nudi 328 litara.
Motori i pogoni
• 1.0 T-GDi, 115 KS – klasična ili MHEV izvedba, ručni ili automatski mjenjač
• 1.6 T-GDi, 150 KS – sedmerostupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom
• 1.6 T-GDi, 180 KS – isti automatski mjenjač
Sve 1.6 varijante ostaju bez hibridizacije, no do kraja 2026. planirana je i „pravi” hibridna verzija.
Digitalna unutrašnjost
Tri spojena ekrana dominiraju kokpitom: 12,3-inčna instrumentna ploča, 5,3-inčni zaslon klime i 12,3-inčni infotainment. Sustav podržava bežični Android Auto i Apple CarPlay, stalno je povezan s internetom te nudi daljinski pristup vozilu putem mobilne aplikacije – uključujući mogućnost korištenja telefona kao ključa. U bogatijim paketima opreme dolazi i bežično punjenje mobitela.
Sigurnosni paket
K4 preuzima provjerene sustave iz ostatka game: upozorenje na mrtvi kut, aktivni tempomat s održavanjem trake, kameru od 360° i automatsko kočenje u nuždi, sve u skladu s europskim propisima.
Proizvodnja i dizajn
Model će se sklapati u Kijinoj tvornici u Meksiku, a naziv K4 već je poznat na kineskom tržištu od 2014. Vanjski dizajn kombinira prepoznatljive Kijine „tigrovo lice” elemente s hrabrijim linijama i naplatcima od 17 ili 18 cola, čime marka želi podići dizajnerske standarde unutar C-segmeta.
Cijene još nisu objavljene, no s obzirom na Kijinu strategiju „vrijednost za novac”, u tvrtki uvjeravaju da kupce ne čekaju neugodna iznenađenja.