Književnik Miljenko Jergović u novoj je kolumni neočekivano uzdigao Severinu Vučković kao najžešći glas domaće kontrakulture, tvrdeći da je „posljednji izdanak rock kulture u Hrvata”.
Autor polazi od nedavnih zabrana umjetničkih festivala i javnih pritisaka na kulturne programe. Podsjeća na riječi zadarskog ratnog veterana Danijela Kotlara, koji je suvremenu umjetnost prozvao „perverznom kulturom”, i uspoređuje ih s nacističkim pojmom „Entartete Kunst”. Po Jergoviću, time se u današnjoj Hrvatskoj ponavljaju obrasci cenzure i kulturne stigmatizacije.
U takvom ozračju, piše, hrvatski rock glazbenici uglavnom šute, iako je „rock kultura, koja je obilježila drugu polovicu dvadesetog stoljeća, nekoć bila sinonim bunta”. Današnji izvođači, drži, izgubili su kontrakulturni naboj.
Za razliku od njih, Severina je „umjetnica sa stavom”. Jergović podsjeća kako je pjevačica odbila nastupati u Srbiji dok je na vlasti Aleksandar Vučić, premijer pa predsjednik te države, čime se „odrekla rudnika novca”. Autor taj potez naziva „najžešćim kontrakulturnim stavom u Hrvatskoj”.
Kao suprotnost Severini, Jergović navodi Marka Perkovića Thompsona. Kada je Thompson postao kandidat za Porina, jedino se pobunila Remi iz Elementala, nakon čega je, opisuje, uslijedila „fašistička hajka”. Kolege su, primjećuje, ostali nijemi, a na dodjeli nagrada pojavili se „vedri i nasmijani”.
„Rock je uvijek i posvuda bio kontrakulturni izraz ‘perverzne kulture’, a zar bi se tko u Plenkovićevoj i Kutlešinoj Hrvatskoj usudio reći da je Thompson perverzan”, zaključuje Jergović, dodajući da je Thompson „suprotan svemu što je u kulturi i umjetnosti, još od Aristotela, perverzno”.
Kolumna zbog takvih ocjena već izaziva žustre rasprave u domaćoj kulturnoj javnosti – ponajprije zato što pjesmu bunta, smatra Jergović, danas najglasnije nosi zvijezda koju se rijetko smješta u taj kanon.