Uske ulice, stambeni neboderi niknuli bez dovoljno parkirnih mjesta i svakodnevni zastoji pretvorili su dio Kantride u prometni labirint. Gužve su kulminirale toliko da su stanovnici Creske, Pionirske i Izviđačke ulice odlučili sami potražiti rješenje.
Na zboru građana održanom u prostorijama nekadašnjeg Doma kulture M. Čurbega okupilo se 18 registriranih mještana – mahom umirovljenika – te predstavnici mjesne i gradske infrastrukture. Skup je vodila predsjednica Vijeća MO Kantrida Višnja Jelenčić, uz pomoć članova vijeća i stručnjaka među kojima su bili v. d. direktora Rijekaplusa Vlado Mezak i voditelj gradskog Odsjeka za planiranje infrastrukture Željko Ševerdija.
Stanovnici su najviše prstom upirali u recentnu, kako kažu, „divlju gradnju” novih nebodera. Njihovi stanari Cresku koriste kao najkraću vezu do glavne ceste, pretvarajući nekada mirnu ulicu u prenapučenu tranzitnu rutu. Rezultat su kolone, otežan ulazak u dvorišta i kronični manjak parkirališnih mjesta.
Izneseni su različiti prijedlozi – od postavljanja rampi koje bi ulicu zatvorile za sve osim stanara, do promjene smjera prometa. Nakon žustre rasprave većinu je dobila opcija da Creska postane jednosmjerna do križanja s Pionirskom ulicom. Od 18 nazočnih, 16 je diglo ruku „za”, dok su dva glasa „protiv” stigla i osobno i dodatno putem e-pošte.
Premda zbor predstavlja tek prvi korak, gradske službe sada imaju jasan zadatak. Kako je najavljeno, stručni tim izradit će prometni elaborat, predstaviti ga javnosti te donijeti konačnu odluku. Time bi se, nadaju se stanovnici, rasteretio pritisak automobila iz novoizgrađenih zgrada i povećala sigurnost u ionako nepreglednim ulicama.
MO Kantrida, prema posljednjem popisu s 5 114 stanovnika, prometne probleme dijeli s mnogim riječkim kvartovima koji su tijekom godina podlegli stihijskoj gradnji bez prateće infrastrukture. Hoće li jednosmjerna Creska biti dovoljan odgovor na dugogodišnji prometni kolaps ili tek kratkotrajni flaster, pokazat će skori rezultati stručne analize i njezina primjena na terenu.