Sanitarna inspekcija provela je nenajavljenu akciju nad dostavljačima hrane diljem Hrvatske i otkrila ozbiljne higijenske propuste.
Prema priopćenju Inspektorata:
- U 20 % kontroliranih torbi za dostavu (termobox-ova) utvrđena je nečistoća i nedostatak redovitog čišćenja i dezinfekcije.
- Od 28 nadzora dostave uzeta su 24 uzorka jela; 10 uzoraka (42 %) palo je na higijenskim kriterijima, zbog čega su pokrenuti dodatni nadzori u restoranima.
- Nadzirani su i digitalni agregatori dostave; u 20 provjera otkriveno je više od 30 nepravilnosti.
- Izdano je 15 kazni u ukupnom iznosu od 3590 eura.
Iskusni dostavljač Nader Wahec tvrdi da pravilno održavanje torbe ne mora biti problem: „Iskreno – svaka tri, četiri mjeseca mijenjam torbu, a svakih četiri ili pet dana očistim je alkoholom i papirnatim ubrusom – to je minuta posla”, rekao je, dodajući da primjećuje kako mnogi kolege to ne rade.
Na slične slučajeve godinama upozorava i građanska platforma „Halo inspektore”. Josip Kelem iz inicijative ističe kako se potrošači često žale na „nečistoću, loše održavanje i smrad koji se širi iz spremnika”, ali i na nehigijenu samih dostavljača, osobito u trgovačkim centrima.
Inspektorat najavljuje nastavak pojačanih nadzora te poziva restorane, agregatore i dostavljače da hitno podignu higijenske standarde prije nego što uslijede strože kazne.