Redovi ispred četiri prijelaza na Canal Grandeu protežu se sve dalje otkako su influenceri na TikToku i Instagramu otkrili da se Venecijom može „gondolirati” za svega dva eura. Riječ je o velikim gondolama – traghettima – koje inače služe Mlečanima za kratko prebacivanje s jedne obale na drugu.
Za razliku od klasične gondole, koja turiste u prosjeku stoji 80 eura, traghetto je dosad koštao oko 2 eura za posjetitelje i još manje za stanovnike. No popularnost koju su mu donijeli savjeti s društvenih mreža sada je dovela do gužvi i nezadovoljstva lokalnog stanovništva.
„Trajekti su postali najnoviji trend za turiste koji žele potrošiti malo i ući u gondolu”, kaže venecijanski umjetnik Andrea Morucchio. „Zahvaljujući influencerima i blogerima, to je postala jedna od najpopularnijih stvari u Veneciji i kao rezultat toga Mlečani pate.”
Gradski dužnosnik za turizam Simone Venturini potvrdio je da se razmatra povećanje cijene za turiste te otvaranje još dviju linija preko Canal Grandea: „Povećanje bi bilo opravdano jer turisti koriste uslugu kao zamjensku vožnju gondolom.”
Venecija već provodi niz mjera protiv prekomjernog turizma. Prošle je godine postala prvi grad na svijetu koji naplaćuje ulaz jednodnevnim izletnicima, i to od 5 do 10 eura, ovisno o terminu i tome koliko je unaprijed rezerviran dolazak. Naknada se naplaćuje u vršnim satima između 8.30 i 16.00, dok su gosti s hotelskim rezervacijama izuzeti.
Neki lokalni poduzetnici traže i radikalnije poteze. Predsjednik udruge stanovnika Trga svetog Marka Setrak Tokatzian predložio je ulaznicu od čak 100 eura, upozorivši da je grad u „stanju katastrofe” zbog „rijeka ljudi” koje se slijevaju kroz povijesnu jezgru ne ulazeći pritom ni u trgovine niti, kako tvrdi, znajući gdje se nalaze.
Gužve na vodi nisu novost: ranije ove godine skupina turista završila je u kanalu kada su se naslonili za selfie dok je gondola prolazila ispod niskog mosta, unatoč upozorenju gondolijera da ostanu sjediti. Najavljene više cijene traghetta tek su posljednji potez u dugoj borbi Venecije za održiv balans između gospodarskog učinka turizma i kvalitete života njezinih stanovnika.