Tri istaknute hrvatske menadžerice – Vedrana Miholić iz tehnološke tvrtke CROZ, Ivana Budin Arhanić iz turističkog diva Valamar i Jasminka Horvat Martinović iz konzultantske kuće Marsh McLennan Hrvatska (Lead.you) – složne su u jednom: 2026. će nagraditi organizacije koje znaju spajati otpornost, jasnu strategiju i povjerenje u vlastite zaposlenike.
Rizici sve kompleksniji, reakcije moraju biti brže
Miholić ističe da „predviđanje budućnosti sve više nalikuje igri na sreću”, pa lideri moraju graditi organizacije sposobne promptno reagirati na više mogućih scenarija. Geopolitičke nestabilnosti, makroekonomski pritisci te operativni, regulatorni i reputacijski izazovi čine koktel rizika koji, upozorava, postaje normala.
Prema Horvat Martinović, ključno je razviti integrirani pristup koji spaja financijske, operativne, ljudske i reputacijske aspekte: „Upravljanje rizicima više nije tehnička tema, nego strateško pitanje koje izravno utječe na održivost i konkurentnost.” Dodaje da će se kompanije koje imaju jasne procese donošenja odluka i transparentnu komunikaciju lakše nositi s neizvjesnošću.
Ljudi i liderstvo u središtu
Stručnjakinje naglašavaju da zaposlenici u vremenu stalnih promjena traže jasnoću, dosljednost i povjerenje. Tvrtke koje to osiguraju ne samo da će zadržati talente nego će, kažu, otvoriti prostor za rast.
Turizam: razlaz održivih i neodrživih modela
Budin Arhanić vjeruje da će se razlike između održivih i neodrživih turističkih modela dodatno produbiti. „Strateške investicije u inovacije, izvrsnost i očuvanje prostora odlučivat će o dugoročnom uspjehu”, poručuje.
Kao konkretan primjer takvog pristupa, Valamar na proljeće planira otvoriti cjelogodišnje ljetovalište Pical 5* u Poreču, najveće pojedinačno ulaganje u hrvatskom turizmu – vrijedno 200 milijuna eura. Projekt bi, prema najavama, trebao pozicionirati Poreč među vodeće europske odmorišne destinacije.
Zajednička poruka
Sve tri liderice poručuju da budućnost pripada kompanijama koje uspješno balansiraju agilnost, stratešku jasnoću i ulaganje u ljude. U godini koja dolazi, taj će trokut, kažu, odlučiti tko ostaje konkurentan – a tko će izgubiti korak.