Glumačka legenda George Clooney vraća se pred kamere u filmu „Jay Kelly”, britkom metakomentaru o slavi, prolaznosti i grižnji savjesti. Redatelj Noah Baumbach, poznat po „Bračnoj priči”, napisao je lik slavnog glumca gotovo krojen po Clooneyjevoj mjeri: šarmantan, duhovit, ali sve svjesniji vlastite smrtnosti.
Film je kratko igrao samo u odabranim kinima – primjerice u londonskom Picturehouse Centralu – prije nego 5. prosinca stiže na Netflix. U uvodnoj, već hvaljenoj sekvenciji, kamera nas vodi na set gdje Jay Kelly snima scenu vlastite smrti. Kad redatelj vikne „rez”, Kelly traži još jedan pokušaj. Pitanje postavljeno iza kamere – „kakav je osjećaj umrijeti?” – otvara mu vrata melankoličnog preispitivanja života.
Poput klasika „Osam i pol”, Baumbach koristi film-u-filmu da bi rasklopio glumčevu javnu i privatnu personu. Clooneyjevu pojavu kadrira ispred fotografije Paula Newmana, diskretno sugerirajući kako današnji gledatelji na Clooneyja gledaju onako kako su nekad gledali na Newmana ili Caryja Granta.
„Uvijek postoji idući film”, netko ohrabruje Kellyja, no on se pita hoće li ga doista biti. Propustio je kćerino odrastanje, nekoć je oteo ulogu prijatelju – i sada, dok projekt završava, suočava se s prazninom. Glumica Amanda Seyfried u jednom kadru spominje da je „u periodu žalovanja” nakon snimanja, pojačavajući naglasak na gubitku koji nose završeci.
Limitirana kino distribucija već je privukla pohvale za Baumbachovu režiju i Clooneyjevu suptilnu izvedbu. Hoće li „Jay Kelly” postati novi oskarovski favorit, ostaje za vidjeti, ali film već osvaja publiku iskrenim pogledom na cijenu vječne popularnosti.