Zagrebačko kazalište Gavella sinoć je ugostilo premijeru drame „Your Love Is King”, novog komada Espija Tomičića u režiji Rajne Racz. Predstava uranja u turbulentni mikrosvijet jedne zagrebačke obitelji obilježene siromaštvom, navijačkim ekstremizmom i teškom bolešću, pri čemu autor materijal opisuje kao vlastitu „kemoterapiju”.
Glavni lik – transrodna osoba u tranziciji – podijeljen je između dvoje izvođača: emotivno rasponiranog Matije Gašparija i hladnije, mehanične Laure Anić Kaliger. Taj rasjed unutar istog identiteta naglašava rastrganost protagonista između želje za promjenom i okova obiteljskih trauma.
Ulogu majke, gastarbajterice na kemoterapiji zbog karcinoma dojke, tumači Antonija Stanišić Šperanda, dok je otac – u tekstu ubijen u mafijaškom obračunu – na sceni prisutan kroz fizički zahtjevnu interpretaciju Svena Medvešeka, prožetu stihovima Sergeja Jesenjina. Suptilna, ali potresna izvedba Domagoja Jankovića kao brata ovisnika dodatno produbljuje osjećaj beznađa.
Redateljica Racz socijalni kontekst obitelji proširuje na tribinu: himna Bad Blue Boysa „Dinamo ja volim” pojavljuje se kao refren kaotičnih obiteljskih scena. Navijačko kolektivno zanosno pjevanje, spee-d na radijatoru i komentari utakmica stapaju se s kućnim nasiljem, sugerirajući kako se isti obrasci fanatizma prelijevaju iz grada na stadion i natrag u dnevnu sobu.
Scenografkinja Sara Haas zatrpala je pozornicu hrpom njemačko-hrvatskih rječnika i madraca, aludirajući na radničku migraciju i kaotično obiteljsko sklonište. Glazba Marina Živkovića šapuće motive hita Sade Adu „Your Love Is King”, ali u spuštenom, skoro pa prigušenom registru.
Iako su vizualni i glazbeni slojevi povremeno razigrani do ruba prenatrpanosti, predstava zadržava fokus na ključnom pitanju: mogu li članovi obitelji, pritisnuti bolešću, drogom i navijačkom euforijom, pronaći zajednički jezik prije nego ih okolnosti nepovratno razdvoje? Završni pakt majke i djeteta – napustiti i „obitelj i tribinu” kako bi jedno od njih preživjelo – ostaje otvoren, poput upozorenja da se krug fanatizma teško prekida.
„Your Love Is King” time otvara novu Gavellinu sezonu snažnim udarcem u želudac publike, podsjećajući da su najdublje rane često skrivene ispod transparenata i navijačkih urlika.