Ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs u povodu početka nastavne godine uputio je pismo učenicima, roditeljima i školskim zaposlenicima u kojem ističe da je glavni cilj „ojačati vezu između obrazovnog sustava i kvalitete života mladih ljudi”.
Ministar je poseban pozdrav uputio prvašićima, svim učenicima zaželio „znatiželju, odvažnost i marljivost”, a učiteljima i ravnateljima zahvalio što „iz generacije u generaciju oblikuju umove željne znanja”. Roditelje je označio kao ključne partnere u odgoju i obrazovanju.
Međutim, prvi dan nastave obilježila je zabrinjavajuća statistika: 33 područne škole ove godine nemaju nijednog prvašića, a ukupno je u sustavu oko 3 000 učenika manje nego lani. „Tri tisuće učenika manje je relativan broj, no činjenica je da broj djece upisane u prve razrede ostaje gotovo jednak – ove godine ih je 36 000, prošle 36 142”, pojasnio je Fuchs.
Ipak, pad ukupnog broja učenika otvara pitanje održivosti malih područnih škola. „Nastava s pet ili deset učenika nije dobra, djecu treba slati u veće škole… Osnivači su krenuli s okrupnjivanjem, ali prilično sramežljivo”, upozorio je ministar, signalizirajući skorašnje promjene u mreži škola.
Uz strukturne prilagodbe, Ministarstvo najavljuje:
• širenje dostupnosti ranog i predškolskog odgoja; • jačanje kapaciteta gimnazija i modernizaciju ustanova za cjelodnevnu nastavu; • besplatnu prehranu, udžbenike i prijevoz za sve osnovnoškolce; • reformu strukovnog obrazovanja i obrazovanja odraslih uz kurikulume usklađene s tržištem rada.
Fuchs je naglasio da će se posebna pozornost posvetiti mentalnom zdravlju i sigurnosti u školama. U tom smjeru već je uveden paket kratkoročnih, srednjoročnih i dugoročnih mjera kako bi se „stvorilo okruženje u kojem će mladi dobiti podršku za aktivno sudjelovanje u društvu”.