Francuski La Poste od srijede prodaje poštansku marku koja miriše na svježe pečeni croissant, omiljeni sastojak jutarnjeg stola diljem zemlje. Naklada od 600 000 komada posvećena je, kako navode iz državne poštanske službe, „simbolu francuske gastronomije”.
Miris maslaca i prhkog tijesta prvi su mogli osjetiti posjetitelji poštanskog ureda u Valence-Herriotu. Ondje je upravitelj Anthony Richet rekao da je „vrlo ponosan što je njegov grad među prvima koji je prodaje”. Od 1 000 primjeraka pristiglih prvog dana, kupci su razgrabili više od 400 komada.
Cijena marke iznosi 2,10 eura, što je otprilike euro iznad prosječne cijene samog peciva, a može se koristiti i za međunarodne pošiljke. Dizajn potpisuje umjetnica Frédérique Vernillet, dok je tisak obavljen u jugozapadnom Boulazacu heliogravurnom tehnikom koja omogućuje ugradnju sitnih kapsula mirisa. Kad se marka lagano protrlja, kapsule pucaju i oslobađaju autentičnu aromu croissanta.
Prethodna iskustva s mirisnim markama pokazuju da interes brzo nadmaši zalihe. La Poste je tako 2009. izdao čokoladnu marku, 2016. verziju s mirisom svježe pokošene trave povodom nogometnog Eura, a početkom 2024. marku koja miriše na baguette uoči Olimpijskih igara u Parizu. S najnovijom edicijom, kolekcionarima se još jednom poručuje da bi primjerci mogli ubrzo nestati s polica.
Pretprodaja se, uz Valence-Herriot, održava na još dvije lokacije i poklopila se s nacionalnim natjecanjem za najbolji maslacni croissant. Ako se sudeći po prvim brojkama, mirisna marka mogla bi biti jednako tražena kao i samo pecivo zbog kojega je nastala.