Film „Chuckov život” premijerno je ovih dana prikazan u multiplexu Vue u Edinburghu, donoseći na veliko platno manje poznatu, tročinsku novelu Stephena Kinga objavljenu 2020. u zbirci „If It Bleeds”.
Za scenarij i režiju zadužen je Mike Flanagan, dosad prepoznat po hororima poput „Geraldove igre” i „Doktora Sleep”. Ovim projektom redatelj se svjesno udaljava od matičnog žanra i publici nudi neobičan hibrid: feel-good dramu koja koketira s nadnaravnim, apokaliptičnim SF-om i bajkovitom fantazijom.
Glavnog junaka Chucka u različitim životnim etapama tumače Tom Hiddleston, Jacob Tremblay i Benjamin Pajak. Uz njih se u ključnim ulogama pojavljuju Chiwetel Ejiofor, Karen Gillan, Mark Hamill, Mia Sara, Annalise Basso i ulična bubnjarica Taylor Gordon.
Radnja počinje neuobičajeno: publika najprije gleda završni čin nazvan „Hvala, Chuck”. U njemu se širom grada pojavljuju plakati koji se tajanstveno zahvaljuju nepoznatom čovjeku na 39 godina službe, dok se okolni svijet doslovce raspada – dio Kalifornije tone u ocean, internet prestaje raditi i svi čekaju smak svijeta.
Tek kasnije, kroz povratke u prošlost, razotkriva se tko je Chuck i zašto njegovo postojanje znači toliko da mu se grad oprašta. Jedna od scena koja već sada ulazi u antologiju suvremenog filma jest trenutak kada Hiddleston, potaknut ritmom bubnjeva, usred ulice odlaže aktovku i zapleše s potpunom neznankom. Ples je, kako sugerira narator Nick Offerman, esencija poruke: „Pomislit će, zato je Bog stvorio svijet.”
Flanaganova režija naglašava motiv prolaznosti vremena. Likovi citiraju Carla Sagana i Walta Whitmana, a mladi Chuck zamišljeno spaja njihove misli: „Svemir je velik i sadrži mnoštvo. Sadrži i mene, i u ovom trenutku ja sam divan. I imam pravo biti divan.”
Usprkos apokaliptičnoj kulisi, autor gradi optimističan ton sličan „Tajnom životu Waltera Mittyja” ili „Divnom životu”. Fokus stavlja na male, dragocjene trenutke i bezrezervnu odluku protagonista: „Živjet ću svoj život dok mi ne istekne.”
Ne-linearna struktura i žanrovsko miješanje mogli bi podijeliti publiku, no film svakako nudi svjež pogled na Kingovo djelo te potvrđuje Flanaganovu želju da istražuje teme izvan horora. Ako je suditi po prvim reakcijama u Edinburghu, „Chuckov život” već inspirira gledatelje da na izlasku iz dvorane zastanu – i zaplešu.