Eurostar je pozvao britansku vladu da što prije definira „vjerodostrojnu dugoročnu strategiju” za putnički promet željeznicom ispod La Manchea, uoči očekivane jesenske odluke britanskog regulatora Office of Rail and Road (ORR) koja bi mogla okončati 30-godišnji monopol tvrtke na povezivanju Londona s europskim kontinentom.
Operator brze pruge upozorava da bi „prerana” odluka ORR-a – kojom bi se konkurentima dopustilo korištenje postojećih londonskih servisnih kapaciteta – dovela u pitanje planirano širenje i ulaganja vrijedna oko 80 milijuna eura u jedinom aktivnom depou Temple Mills na istoku grada. U tom je prostoru, tvrdi Eurostar, mjesta dovoljno samo za vlastiti rast flote i najavljeno naručivanje još 50 kompozicija za buduće linije prema Frankfurtu i Ženevi.
Za ulazak na tržište međutim čekaju moćni izazivači: Virgin Group, britanski startup Gemini Trains te konzorcij talijanskih državnih željeznica FS Italiane i španjolskog Evolyna. Infrastrukturni vlasnici Getlink (Eurotunnel) i London St Pancras High Speed pokazali su spremnost za veći promet, no konkurencija zasad nema gdje smjestiti ni održavati brze garniture na britanskoj strani kanala.
ORR je još ranije procijenio da se u Temple Millsu može pronaći dodatni kapacitet, pozvavši sve zainteresirane da dostave konkretne prijedloge. Eurostar u podnesku regulatoru uzvraća kako bi dijeljenje depoua „značajno poremetilo operacije” i narušilo kvalitetu usluge putnicima, te traži da ORR zaključi kako je u ovom trenutku „prerano za bilo kakvu odluku” dok se ne potvrdi isplativost i raspoloživost prostora.
Tvrtka zagovara „širu viziju” vlade i regulatora: izgradnju novih ili prenamjenu postojećih objekata za održavanje koje bi mogle koristiti sve kompanije, čime bi se otvorila vrata dodatnim međunarodnim linijama, visokokvalificiranim radnim mjestima i gospodarskom rastu.
„Potražnja za održivim putovanjima nikad nije bila veća i Ujedinjeno Kraljevstvo ne smije zaostati”, poručio je glavni tajnik Eurostara Gareth Williams. „Regulator, vlada i investitori sada imaju jedinstvenu priliku donijeti hrabre odluke koje će osloboditi golemi potencijal međunarodnih željeznica.”
ORR bi konačnu odluku o eventualnom oslobađanju kapaciteta u Temple Millsu trebao donijeti u listopadu.