Europske zračne luke sve snažnije pozivaju Europsku komisiju da ublaži trenutačna ograničenja za tekućine u ručnoj prtljazi, slijedeći primjer Ujedinjenog Kraljevstva. Udruženje zračnih luka ACI Europe uputilo je pismo europskom povjereniku za promet, tražeći preispitivanje pravila koja već godinama ograničavaju putnike na bočice od 100 ml.
U pismu je posebno naglašeno: „This is impacting passengers as regards the carriage of liquids, slowing down operational processes, increasing waiting times and requiring additional security screening staff — which will lead to disruptions during the peak summer months if these restrictions are not lifted by the end of the month.” Udruženje upozorava da aktualne odredbe dovode do gužvi i operativnih poteškoća, posebno tijekom turistički najprometnijih razdoblja.
Ograničenje je bilo uvedeno 2006. godine kao sigurnosna mjera, no zračne luke sada tvrde da bi napredne EDS CB C3 sigurnosne tehnologije (takozvani C3 skeneri) mogle omogućiti putnicima da nose veće količine tekućina bez rizika za sigurnost. Takvi skeneri već su postavljeni u većim središtima poput Münchena, Rima, Frankfurta i Milana, ali i u manjim zračnim lukama poput Palme de Mallorce i Vilniusa. Međutim, Komisija je privremeno zabranila njihovu upotrebu, što ACI Europe objašnjava riječima: „on average eight times more expensive than the conventional X-ray screening machines they are replacing, while operating maintenance costs are four times higher.”
Ujedinjeno Kraljevstvo nakratko je uvelo slične mjere, no u travnju ih je ukinulo. Predstavnici europskih zračnih luka smatraju da su trenutašnji propisi u EU-u prespori i nefleksibilni: „continue to be left with a slow, opaque and bureaucratic process no longer suited to address the security demands of a geopolitically unstable world, putting EU airports at a distinct disadvantage in terms of innovation, costs, operational efficiency — and ultimately their competitive position.” Zbog toga traže ubrzanu certifikaciju C3 skenera, po mogućnosti do 1. srpnja 2025.
Iz Europske komisije poručuju da je postupak promjene politike u tijeku i dodaju: „The testing and validation of screening equipment are conducted according to procedures established by the European Civil Aviation Conference (ECAC),” uz napomenu kako „has been urging all participating ECAC member states to expedite their efforts and promptly submit the required documentation and test results.” Iako se očekuje da bi nova oprema mogla uskoro proći postupak odobravanja, europske zračne luke i dalje apeliraju na hitnije djelovanje radi poboljšanja protočnosti i sigurnosti putnika.