Izgradnja nizinske dvokolosiječne pruge koja će spojiti Karlovac i Rijeku ulazi u ključnu fazu: do kraja 2025. HŽ Infrastruktura planira raspisati natječaj za izvođača radova na 29,7-kilometarskoj dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani, a do kraja 2026. i za preostalih 80-ak kilometara trase.
• Glavni projekti i građevinske dozvole za dionicu Škrljevo – Rijeka – Jurdani dovršavaju se, dok bi idejni projekti i lokacijska dozvola za dionicu Skradnik – Krasica – Tijani trebali biti gotovi u roku od pet mjeseci.
• Dvije nove dionice – Karlovac – Oštarije/Skradnik (39,1 km) i Skradnik – Krasica – Tijani (72,2 km) – skratit će put između Zagreba i Rijeke za 56 kilometara; vlakovi će voziti do 160 km/h, pa će se putovanje višestruko ubrzati.
• Teren je iznimno zahtjevan: od predviđenih 72 kilometra na potezu Skradnik – Tijani čak 48 km prolazi kroz tunele. Ukupno je na cijeloj trasi predviđeno 14 tunela dužine 57 km i 17 vijadukata dužine oko 10 km. Najduži tuneli bit će Kapela 1 (10 km) i Kapela 2 (15 km).
• Ministar prometa Oleg Butković najavio je da će se za cijelu dionicu Karlovac – Rijeka raspisati jedinstveni natječaj po modelu „design and build”, što bi trebalo skratiti procedure. Natječaj se očekuje tijekom 2027.
• Procijenjena vrijednost samo riječke gradske dionice (Škrljevo – Rijeka – Jurdani) iznosi 350 milijuna eura. Nakon sklapanja ugovora 2024., glavne projekte i dozvole trebalo bi dovršiti do kraja 2026., a radovi bi trajali četiri godine.
• Prema trenutnom rasporedu, cijela nizinska pruga od Karlovca do Rijeke, duga 111 km, mogla bi biti završena do 2036., pod uvjetom da ne dođe do novih kašnjenja.
Nova dvokolosiječna veza otvara riječkoj luci izravan, brži i kapacitetniji izlaz na srednjoeuropsko tržište, a putnicima donosi modernu željezničku liniju sa znatno kraćim vremenom putovanja između kontinenta i mora.