Eurostar je naručio najmanje 30, a najviše 50 novih dvokatnih vlakova od francuskog proizvođača Alstom u ugovoru vrijednom oko 2 mlrd. eura. Prvi primjerci modela Celestia trebali bi početi prometovati 2031., donoseći više od 1 000 mjesta po vlaku – otprilike 20 % više nego najkapacitetniji sadašnji sastavi.
Prema planu tvrtke, dvokatni vlakovi bit će prvi takve vrste na britanskim prugama. Dio dodatnog prostora zauzet će stepenice, no predviđena su i mjesta za invalidska kolica, bicikle, prošireni razmak za noge te, kako najavljuju iz Eurostara, "još neka iznenađenja".
Održavanje cijele flote preselit će se u pogon Temple Mills u sjeveroistočnom Londonu, gdje se priprema dodatno ulaganje od 80 mil. eura i otvaranje oko 350 radnih mjesta. Upravo je taj depo u središtu spora: britanski regulator Office of Rail and Road (ORR) ovih dana odlučuje treba li ondje osigurati prostor i za nove prekogranične operatere.
Za isti su se depo, među ostalima, zainteresirali Virgin, talijanski FS Italiane u partnerstvu sa španjolskom grupom Evolyn te konzorcij Gemini. FS Italiane najavio je da bi, ako dobije zeleno svjetlo, ponovno uveo stajanje u Ashfordu u grofoviji Kent, što podupire i britansko Ministarstvo prometa.
Eurostarova izvršna direktorica Gwendoline Cazenave tvrdi da objava narudžbe nije povezana s regulatornom odlukom: „Placing this milestone order marks the concrete realisation of Eurostar’s ambitious growth strategy: to reach 30 million passengers by investing in a brand-new fleet. We’re particularly proud to bring doubledecker trains to the UK for the very first time.”
Šef Alstoma Henri Poupart-Lafarge dodaje: „This new-generation train, designed to meet the demands of international very high-speed traffic, embodies our vision of sustainable and competitive European mobility.”
Novi će vlakovi moći voziti cijelom mrežom Eurostara, uključujući planirane linije prema Frankfurtu i Ženevi. Starije garniture postupno će se povlačiti, osim 17 najnovijih e320, pa bi ukupan vozni park po isporuci svih 50 Celestia vlakova trebao biti oko 30 % veći nego danas.
Cazenave ističe da Velika Britanija, uz privatna ulaganja kakvo je i ovo od 2 mlrd. eura, mora osigurati dodatne kapacitete za održavanje vlakova te dugoročno razmišljati i o proširenju putničkog terminala London St Pancras. ORR je preliminarnu odluku već donio, a službena objava očekuje se do 31. listopada.