Godinu dana nakon teškog izbornog neuspjeha 2024., unutar Demokratske stranke još uvijek vlada nervoza oko nastupa na društvenim mrežama. Višemilijunska ulaganja u influencere i brojne "lessons learned" analize zasad nisu donijele željeni iskorak: službeni kanali i dalje su rigidni, a sadržaj prolazi kroz slojeve kontrole koji guše spontanost.
„I can't, for the life of me, figure out why we are still so rigid and moderating everything when we have nothing to lose for the first time”, žali se jedan digitalni strateg, zahtijevajući anonimnost. Mlađi operativci tvrde da se njihov rad sustavno filtrira starijim rukama koje sami ne žive platforme na kojima žele pobijediti. „A 90 percent rejection rate makes no sense. At that point, fire me”, dodaje kreator koji se na mrežama potpisuje kao Organizermemes.
Primjer koji najviše bode oči jest novi YouTube format stranačkog vrha, The Daily Blueprint. Emisija s vijestima i intervjuima do sada je nakupila tek oko 16 000 pregleda na više od 100 epizoda. Unatoč skromnom odjeku, nacionalno vodstvo poručuje da gleda širu sliku: „Since January, the DNC has seen enormous follower growth on high-traffic platforms like TikTok and Instagram, accruing over 3.8 billion impressions across our accounts. We are building relationships with hundreds of creators so that the Democratic Party is a constant presence on voters’ feeds…”.
Kritičari uzvraćaju da se glavne figure – poput vođe senatske manjine Chucka Schumera – pojavljuju u visokoproduciranim videima koji rijetko dopru izvan Washingtona. „If you are not willing to take swings or throw shit against the wall in this moment, then when are you going to do that?”, pita se Ravi Mangla iz progresivnih krugova.
Ipak, na terenu se pojavljuje nova generacija demokrata spremna riskirati: guverner Gavin Newsom igrao je Fortnite na Twitchu i razgovarao o porukama stranke, dok je ministar prometa Pete Buttigieg gostovao u komičarskom podcastu popularnom među mlađim biračima. U New Yorku je gradski vijećnik Chi Ossé, a u Michiganu kandidatkinja za Senat Mallory McMorrow, krenula graditi brend kroz neformalni video format. Najviše pažnje privukao je njujorški gradonačelnički kandidat Zohran Mamdani, čiji spoj humora i jasne politike redovito postaje viralan – i, tvrde upućeni, izaziva nelagodu kod stranačkog establišmenta jer ga ne može u potpunosti kontrolirati.
Digitalni strateg Caleb Brock upozorava da vrijeme istječe: „If you are so scared of entrusting your candidate to be themselves, you need to get the hell out of Democratic politics.” Strah je da bi bez korjenite promjene 2026. mogla ponoviti scenarij iz 2024. – još jedan izborni ciklus u kojem Demokrati „online” imaju sve, osim pobjede.