Popularni lanac odjeće C&A ulazi u još jedan krug rezova: u Francuskoj će ugasiti 24 od ukupno 100 prodavaonica, dodatno zatvoriti 57 manjih prodajnih kutaka unutar supermarketa i ukinuti do 324 radna mjesta. Sličan scenarij već se odvija diljem Europe, gdje se trgovine smanjuju na jedan kat ili dijele prostor s konkurentskim brendovima.
Ključnu ulogu u novom zaokretu ima investicijsko-nekretninska tvrtka Redevco, u vlasništvu obitelji Brenninkmeijer čije se bogatstvo procjenjuje na oko 25 milijardi eura. Upravo je Redevco, prema riječima dijela zaposlenih, potaknuo "iznimno rizično" povlačenje s tržišta i rezanje troškova.
Štafeta na vrhu tvrtke ponovno je prešla u ruke obitelji osnivača: nakon odlaska izvršne direktorice Giny Boer u srpnju, privremeni CEO postao je Edward Brenninkmeijer. On je ranije vodio C&A u Brazilu, Meksiku, Kini te nakratko Europu, a sada preuzima zadatak stabilizacije brenda starog gotovo dva stoljeća.
Prvi potezi izazivaju kritike. Tvornica traperica u Mönchengladbachu, zamišljena kao simbol održive proizvodnje u Njemačkoj, zatvorena je svega nekoliko mjeseci nakon preuzimanja. Istodobno se smanjuju ulaganja u digitalizaciju, segment koji modnoj industriji sve više diktira tempo.
C&A je u prošlosti napustio i srpsko tržište, gdje je tvrtka nakon stečaja ostavila prazna prodajna mjesta i aferu tešku oko šest milijuna eura. Istragom je utvrđeno da su se od 2014. do 2021. iz Kine uvozile pošiljke tekstila predstavljene kao roba iz povlaštenih carinskih zona, pri čemu su pojedinci zlouporabili brendov logo i status.
Zatvaranja i rezovi nisu novost: od 2016. ovo je već osmi program smanjenja radne snage u Francuskoj. Dok se trgovine gase, postavlja se pitanje je li obiteljsko vraćanje kormila spasilački potez ili uvod u postupni nestanak „jednog od posljednjih europskih modnih dinosaura”. Kompanija je preživjela industrijske revolucije i dolazak internetske trgovine, ali u eri ubrzanih ekoloških i digitalnih promjena suočava se s možda najtežim iskušenjem – vlastitom opreznošću.