Kineski proizvođač električnih vozila BYD izvijestio je o oštrom padu zarade u drugom tromjesečju, otkrivajući razmjere cjenovnog rata koji trese najveće svjetsko tržište automobila na struju.
Prema objavljenim brojkama, prihod kompanije od travnja do lipnja narastao je 14 % na 201 milijardu juana (28,2 milijarde dolara), ali je neto dobit potonula 30 %, na 6,4 milijarde juana. Uprava je u financijskom izvješću navela da sektor električnih vozila u Kini trpi posljedice „pojačane” cjenovne konkurencije koja je, kažu, poprimila razmjere „prave groznice”.
Analitičke procjene pokazuju da je prosječna cijena automobila u Kini u posljednje dvije godine pala oko 19 %, na 165 000 juana (23 100 dolara). U takvim uvjetima BYD se na domaćem terenu nadmeće s lokalnim markama poput Nia i XPenga te sa američkom Teslom, koju je lani prestigao po ukupnoj proizvodnji e-vozila.
Kako bi smirilo tržište, kinesko ministarstvo trgovine krajem svibnja uvelo je strože smjernice za tržišno natjecanje. Udruga trgovaca pritom upozorava da proizvođači moraju uskladiti ponudu s realnom potražnjom i zaustaviti prebacivanje viškova vozila u autosalone, jer to dodatno ruši cijene i ugrožava dobavljače.
Unatoč pritiscima, BYD nastavlja tehnološku ofenzivu. Svim je modelima standardno ugradio sustav za pomoć vozaču „God’s Eye” te predstavio novu tehnologiju ultra-brzog punjenja, što je natjeralo rivale poput Leapmotora, Geelyja i Toyote da kupcima ponude jeftinije automobile s naprednim „pametnim” značajkama.
Tvrtka planira do kraja godine prodati 5,5 milijuna vozila, no do srpnja je prodala 2,49 milijuna. Ambiciozan cilj sada ovisi o tome hoće li se tržišna "groznica" stišati ili će cjenovni rat nastaviti nagrizati profit čitavog industrijskog lanca.