London – Gumene čizme, lagane jakne i prepoznatljivi šalovi koje su glazbeni obožavatelji kupovali za ljetne festivale pogurali su Burberry do najboljih rezultata u posljednjih godinu i pol. Prihodi britanske luksuzne modne kuće u prva tri mjeseca fiskalne godine pali su 2 % na 433 milijuna funti, dok je prodaja u usporedivim trgovinama kliznula tek 1 %, znatno blaže od 6-postotnog pada u prethodnom tromjesečju.
Pozitivno iznenađenje tržišta podiglo je Burberryjeve dionice za više od 4 % u ranim petkovim satima. Izvršni direktor Joshua Schulman, na čelu tvrtke točno godinu dana, ocijenio je da je „makro okruženje teško”, ali i dodao kako je optimistično raspoložen za nadolazeće kvartale.
Prodaja je porasla u Europi i Americi, dok je nastavila slabjeti u Aziji, osobito u Kini koja nosi oko 30 % ukupnih prihoda. Schulman pokušava proširiti bazu kupaca: „VIP elitu” privlači događajima u suradnji s kraljem Charlesom i njegovim imanjem Highgrove, a mlađu publiku pop-up dućanima uz DJ-eve u trgovačkim centrima. Pilot-projekt „šankova za šalove” pokazao se uspješnim pa je plan postaviti ih 200 diljem mreže.
Tvrtka je „još u ranoj fazi preokreta” i namjerava pojednostaviti poslovanje te povećati produktivnost i novčani tok. Od planiranih 100 milijuna funti ušteda ove će fiskalne godine realizirati 80 milijuna, ostatak iduće. Već je najavljeno do 1 700 otpuštanja, uključujući cijelu smjenu u tvornici kabanica u Yorkshireu, a organizacija je podijeljena na četiri regionalna centra.
Analitičar Deutsche Banka Adam Cochrane smatra da će daljnji rast ovisiti o tome može li Burberry "ponoviti uspjeh" svojih udarnih proizvoda u novim kategorijama.
Schulman je, pak, iskoristio povratak optimizma kako bi pozvao britansku vladu da vrati sustav povrata PDV-a turistima: „Međunarodni kupci ne troše u Ujedinjenom Kraljevstvu koliko bismo željeli jer nema povrata poreza. Od toga bi profitirali svi luksuzni i maloprodajni brendovi.”