Europska unija napravila je nagli zaokret u svojoj klimatskoj strategiji vezanoj uz automobile.
Prema dogovoru postignutom na kasnonoćnom sastanku predsjednice Europske komisije Ursule von der Leyen i čelnika Europske pučke stranke Manfreda Webera, više se ne planira apsolutna zabrana novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
„Za nove registracije od 2035. sada bi, umjesto stopostotnog, trebao biti obvezan 90-postotni pad emisija CO₂ u flotama proizvođača automobila. Čak ni nakon 2040. neće biti cilja od 100 posto. To znači da je zabrana motora s unutarnjim izgaranjem skinuta s dnevnog reda. Svi motori koji se trenutačno proizvode u Njemačkoj mogu se nastaviti proizvoditi i prodavati”, izjavio je Weber.
Ključne točke novog plana:
• Smanjenje emisija od 90 % do 2035., umjesto ranije predviđenih 100 %.
• Nakon 2040. ne postavlja se cilj potpune eliminacije emisija za nove automobile.
• Petogodišnje produljenje za plug-in hibride i vozila s produženim dometom, ako koriste napredna biogoriva ili takozvana e-goriva proizvedena uz pomoć uhvaćenog CO₂ i obnovljive električne energije.
• U proizvodnji će se poticati primjena „zelenoga” čelika, dobivenog uz niske emisije ugljika.
Službeno predstavljanje detalja Komisija je najavila za sljedeći tjedan. Odluka dolazi nakon sve snažnijeg pritiska dijela država članica, koje su upozoravale na gospodarske i društvene posljedice potpune zabrane tradicionalnih pogonskih motora. Novi kompromis otvara prostor za daljnji razvoj tehnologija smanjenja emisija, ali i za nastavak proizvodnje klasičnih benzinskih i dizelskih agregata, barem u srednjoročnom razdoblju.