Stuttgartski div za proizvodnju autodijelova Bosch najavio je dodatno smanjenje broja zaposlenih u svom automobilskom odjelu. Dva člana uprave, Markus Heyn i Stefan Grosch, otkrili su da tvrtka do kraja desetljeća mora smanjiti troškove za oko 2,5 milijardi eura kako bi održala ciljanu profitnu maržu od sedam posto.
Koliko će se radnih mjesta ugasiti i na kojim lokacijama još nije precizirano, ali menadžeri upozoravaju da dosad poduzete mjere nisu dovoljne za očuvanje globalne konkurentnosti. Bosch je već lani najavio ukidanje tisuća radnih mjesta zbog skučenih marži i skupog prijelaza na električne pogone.
Problemi se gomilaju u čitavoj automobilskoj prijestolnici Baden-Württemberga: Daimler i Porsche muče se s ubrzanim prelaskom na elektromobilnost, dok je dobavljač ZF Friedrichshafen nedavno promijenio čelništvo, uz moguće rezove od nekoliko tisuća radnih mjesta. Usporena proizvodnja vozila, odgođeni projekti proizvođača i višak kapaciteta stvorili su zajednički pritisak na cijeli lanac dobave, a dodatno ga pojačava sve oštrija — i sve jeftinija — konkurencija iz Kine.
Ni ostatak Boschova portfelja ne blista: slabije rezultate bilježe odjeli za sustave grijanja, kućanske aparate i električni alat. Zbog toga se sindikat IG Metall i radničko vijeće sve glasnije protive daljnjim rezovima. Predsjednik glavnog radničkog vijeća Frank Sell poručio je:
„Ne zatvaramo oči pred napetom situacijom u kojoj se trenutačno nalazi njemačka i europska automobilska i dobavljačka industrija. No, u Boschu su već na raznim lokacijama provedene opsežne mjere štednje s posljedicama po zaposlenike.”
Dok uprava traži dodatne uštede, a sindikati nastoje zaštititi radna mjesta, stara paradigma autoindustrije u jugozapadnoj Njemačkoj ubrzano puca: od proizvođača vozila do lokalnih medija, cijela regija traži novi model održivosti u eri električne mobilnosti.