Njemačka automobilska industrija ponovno se suočava s posljedicama globalnog manjka poluvodiča. Dobavljač autodijelova Robert Bosch priopćio je da u tvornici u Salzgitteru uvodi skraćeno radno vrijeme jer nestašica čipova remeti proizvodni ritam.
Prema standardnoj proceduri, kompanija je Saveznoj agenciji za rad prijavila mjeru kako bi radnici mogli dobivati državnu naknadu za izgubljeni dio plaće. Njemački model „Kurzarbeit” predviđa da država nadoknađuje 60 % izgubljene neto plaće – odnosno 67 % za zaposlenike s djecom – kada je barem trećini radnika prihod pao više od 10 %.
Sličan potez najavljuje i ZF: u pogonu u Schweinfurtu uprava i radničko vijeće trenutačno pregovaraju o detaljima skraćenog rada. Tvrtka tvrdi da je preko svoje kineske podružnice u stalnom kontaktu s nadležnim tijelima u Kini kako bi ubrzala isporuke ključnih poluvodiča.
Istodobno, Volkswagen prati signale iz razgovora između Sjedinjenih Država i Kine koji, kako navode, upućuju na moguće ublažavanje trgovinskih napetosti i izvoznih ograničenja. Glasnogovornik koncerna ponovio je da su njemački pogoni zasad opskrbljeni, ali da se „kratkoročni poremećaji ne mogu isključiti” te da se istražuju alternativni izvori nabave.
Nova runda mjera pokazuje koliko je automobilskom sektoru, čak i u tehnološki snažnoj Njemačkoj, teško zaobići globalne zastoje u opskrbi poluvodičima – komponentom bez koje suvremena vozila ne mogu s proizvodne trake.