Poznati hrvatski dizajner Boris Ljubičić otvorio je u srijedu u vukovarskoj Galeriji Oranžerija svoju retrospektivu „Novi izgled Hrvatske/New Look Croatia”, poručivši da se „svijet može mijenjati dizajnom”.
Na izložbi su predstavljene desetljećima nastajale skice i realizacije vizualnih identiteta – od Ministarstva kulture, Zagrebačkog velesajma i Hrvatske radiotelevizije do Mediteranskih igara u Splitu. Uz ostvarene projekte, publika prvi put u Hrvatskoj može vidjeti i niz radova koji su ostali tek prijedlozi, među njima zastavu, novac i putovnicu Republike Hrvatske.
„Izložba je putovala Europom od 2007., ali sam zabranio domaću medijsku pratnju jer bih ispao netko tko vani prikazuje ono što Hrvatska nije”, objasnio je Ljubičić, dodajući kako ga u inozemstvu doživljavaju kao autora koji „proširuje prostor dizajna” i ne staje na naručenom, već predlaže ono što smatra nužnim.
Dizajn kao poticaj na promjenu „Dizajn je promjena, a svi se promjene boje pa se zato mnogi radovi nikada ne realiziraju”, kazao je autor, istaknuvši da je njegova misija završena onog trenutka kad je dizajn osmislio; provedba ostaje na drugima.
Ravnateljica Gradskog muzeja Vukovar Ana Filipović ocijenila je kako Ljubičić „oblikuje način na koji vidimo sebe i kako nas drugi prepoznaju”. „Dizajn jezikom identiteta izražavamo nacionalnu pripadnost, povijest i emociju – a Vukovar, grad snažnog simbola, tu poruku posebno osjeća”, dodala je.
Nakon svečanog otvaranja, Ljubičić je održao predavanje „Dizajn treba Hrvatskoj”, nastavljajući raspravu o ulozi vizualnog jezika u izgradnji društvenog i nacionalnog identiteta.