Uvođenje blokovskog parkiranja krajem 2024. godine već je značajno promijenilo financijsku sliku gradske tvrtke Zagrebparking.
Prema polugodišnjem izvješću Zagrebačkog holdinga:
• prodano je 57 000 komercijalnih parkirnih karata više nego lani, što predstavlja skok od 75 %; • prihodi Zagrebparkinga porasli su s 12,7 na 14,6 milijuna eura, dok je dobit uvećana za 1,3 milijuna eura; • broj povlaštenih karata smanjen je za oko 7 000.
Istodobno je izdano i 74 000 više dnevnih karata, mahom kazni za prekoračenje dopuštenog vremena ili za neplaćanje parkiranja. Ukupno je tijekom šest mjeseci zabilježeno 68 000 digitalnih dnevnih karata, zahvaljujući uvođenju scan-a-car vozila opremljenih kamerama za automatsko očitanje registarskih oznaka. Od ove godine na ulicama su četiri takva vozila.
Malo slabiji rezultati bilježe se u garažama Perinjska, Langov trg i Kvaternikov trg, dok Tuškanac, Sveti Duh i Martićeva bilježe blagi rast sati parkiranja. Broj vozila premještenih „paukom” pao je za oko 700 (na 9 000), no u travnju je nabavljeno pet novih specijalnih vozila, pa se u nastavku godine očekuje veći broj odvezenih automobila.
U izvješću Holdinga ističe se: „Ostvareni su veći prihodi od gospodarstva i građana zbog više prodanih dnevnih i komercijalnih parkirališnih karata uz smanjenje prodaje povlaštenih parkirališnih karata, na što je utjecalo uvođenje blokovskog parkiranja krajem 2024. godine.”
Prometni stručnjaci ranije su upozoravali da komercijalne karte, jednako kao i povlaštene, moraju vrijediti samo unutar pojedinih blokova kako bi se doista smanjio broj automobila na cestama. Prvi podaci, međutim, pokazuju da se građani još nisu masovnije prebacili na javni prijevoz, nego su jednostavno kupili više komercijalnih karata, čime je gradska blagajna dodatno profitirala.