Znanstvenici sa Sveučilišta Sjeverne Karoline (NC State) predlažu uvođenje četvrte boje na semaforima – bijele – kako bi se smanjile gužve i kašnjenja na raskrižjima u vrijeme rasta broja autonomnih vozila.
Prema prijedlogu, bijelo svjetlo aktiviralo bi se samo kada se na raskrižju okupi dovoljno samovozećih automobila koji mogu međusobno komunicirati. Tada bi upravo ti automobili preuzeli koordinaciju kretanja kroz križanje, dok bi vozači klasičnih vozila jednostavno pratili kolonu ispred sebe. Čim broj autonomnih vozila padne ispod potrebnog praga, semafor bi se vratio na standardni režim crvenog, žutog i zelenog svjetla.
Ključ je u tehnologiji distribuiranog računalstva: autonomni automobili u stvarnom vremenu šalju podatke o brzini, položaju i smjeru, a semafor odlučuje ima li vozila dovoljno za „bijeli” način rada. Time se zadržava logika postojećih signala, ali se promet ubrzava onog trenutka kad umjetna inteligencija postane učinkovitija od ljudske prosudbe.
Simulacije NC Statea pokazuju da bi već s 10 % autonomnih vozila zagušenja pala oko 3 %. Ako bi samovozeća vozila postala većina, kašnjenja bi se, tvrde istraživači, mogla smanjiti i do 94 %. Rezultat bi bili kraće kolone, manja potrošnja goriva, niže emisije i jasniji signal vozačima kada prometom upravlja algoritam, a ne čovjek.
Tim planira prva terenska ispitivanja u kontroliranim okruženjima, primjerice u lukama gdje ima malo pješaka, a promet je predvidljiv. Iako zasad favoriziraju bijelo svjetlo, znanstvenici dodaju da bi mogla poslužiti i druga, jednako prepoznatljiva boja, sve dok je jasno razlikovana od postojeće trobojne sheme.