Berlin i London ponovno su stisnuli gas na ideju izravne putničke željezničke linije preko Kanala. Britanska ministrica prometa Heidi Alexander i njemački kolega Patrick Schnieder dogovorili su u srijedu u Hamburgu osnivanje zajedničke radne skupine koja bi konačno uklonila operativne, regulatorne i ekonomske prepreke što već 15 godina koče projekt.
„Posvećeni smo tome da u idućim godinama omogućimo prolazak vlakova kroz Kanal. Kontinuirana veza znatno bi pojednostavila putovanja i povećala atraktivnost željeznice”, poručio je Schnieder.
Prijašnji pokušaji – od sigurnosnih pravila za tunel, preko putovnica na ulazu u Ujedinjeno Kraljevstvo, do izgradnje sigurnosnih zona na velikim kolodvorima u kontinentalnoj Europi – dosad su završavali u slijepoj ulici. Najambiciozniji je bio onaj iz 2010., kada je Deutsche Bahn doveo svoj bijelo-crveni ICE u londonski St Pancras i najavio liniju London–Köln–Frankfurt za 2013. Unatoč dobivenoj dozvoli za promet kroz Kanalski tunel, plan je 2018. otkazan zbog financijskih razloga.
Danas između Njemačke i Ujedinjenog Kraljevstva nema izravnih putničkih vlakova. Eurostar, koji drži monopol na putnički promet tunelom, najavio je da do početka 2030-ih želi pokrenuti linije iz Frankfurta i Ženeve, kupiti do 50 novih kompozicija te povećati godišnji broj putnika s 19,5 milijuna u 2024. na 30 milijuna.
Formiranje anglo-njemačke radne skupine možda je najsnažniji signal dosad da su dvije vlade spremne riješiti niz zapreka i vratiti željeznički san koji su zaljubljenici u tračnice odavno otpisali – da iz Londona do Frankfurta ponovno putujete vlakom, bez presjedanja.