British American Tobacco (BAT) i nacionalni lanac kioska iNovine proširili su svoju kampanju protiv prodaje duhanskih i nikotinskih proizvoda maloljetnicima. Nakon što su ranije uveli tehnologiju skeniranja osobnih dokumenata koja prepoznaje dob kupca – dosad je obavljeno više od 26 600 provjera – partneri su predstavili edukativnu brošuru namijenjenu mladima.
Brošuru je osmislilo Društvo za socijalnu podršku, nevladina organizacija s dugogodišnjim iskustvom u prevenciji ovisnosti. Sadržaj objašnjava zdravstvene rizike nikotina, daje savjete za odbijanje prvog cigaret-puđenja te potiče razgovor unutar obitelji. Materijal će se besplatno dijeliti na svim kioscima iNovina:
• maloljetnicima koje sustav prepozna kao mlađe od 18 godina; • osobama koje odbiju skeniranje, a nemaju valjanu identifikaciju; • roditeljima koji žele dodatno informirati djecu.
Iz BAT-a pojašnjavaju da je ovo „drugi konkretan korak” u sprečavanju nezakonite prodaje, a zaposlenici kioska dobit će upute kako brošuru koristiti u razgovoru s mladima. Organizacija ističe kako će praćenje rezultata pokazati smanjuje li kombinacija tehnološke kontrole i edukacije broj pokušaja kupnje među maloljetnicima.
Društvo za socijalnu podršku naglašava da brošura ne demonizira pušače, već se fokusira na rizične posljedice ranog izlaganja nikotinu i na osnaživanje adolescenata da donesu informiranu odluku. Kiosci bi tako trebali postati prva crta prevencije, a projekt bi se, ako se pokaže učinkovitim, mogao proširiti i na druge maloprodajne lance.