Staritalijanski putnički brod „Moby Drea”, u javnosti odmah prozvan „azbestni feribot”, u ponedjeljak je tegljen do Bračkog kanala gdje je proveo cijelo jutro čekajući dozvolu za ulazak u Brodosplit. Na sidrištu sjeverno od Sutivana 184-metarski brod ostao je zbog procedure i papirologije, ali i zbog najave lošeg vremena s vjetrom.
• Plovidba bez motora
Pet desetljeća stari feribot stigao je iz Genove u vuči talijanskog tegljača „Sea Dream”. Budući da nije imao odobrenje Lučke kapetanije da se zadrži pred Gradskom lukom, konvoj je privremeno ostao u kanalu. U Brodosplitu ga čekaju radovi uklanjanja velikog broja azbestnih izolacijskih ploča iz putničkih kabina.
• Kompliciran manevar
Za ulazak u škver predviđena je asistencija četiri domaća tegljača. Prije toga ronioci moraju skinuti privremene brtve s brodskih usisa postavljene u Genovi – bez toga se ne mogu pokrenuti generatori potrebni za manevriranje i privez. Ako se vjetar pojača, operacija bi se mogla odgoditi za sljedeći dan.
• Čeka se Državni inspektorat
Do sredine dana nije bilo potvrde je li Državni inspektorat obavio najavljeni nadzor. Radovi na uklanjanju azbesta izazvali su veliku pozornost stanovnika Splita koji se, zbog bolnih iskustava, boje nepravilnog rukovanja opasnim materijalom. Iz Brodosplita poručuju da će se sve raditi „po zakonu i u suradnji s ovlaštenim društvima” te da su „slični brodovi već bili u hrvatskim lukama”.
• Sudbina broda još otvorena
Prve informacije govorile su da će se brod, nakon uklanjanja azbesta, otpremiti u tursko rezalište u Aliagi. Međutim, talijanski mediji prenijeli su da je feribot preuzeo novi vlasnik – sicilijanska tvrtka Med Fuel. Prema tom scenariju „Moby Drea” ostaje u flotnoj službi: nakon Splita krenula bi u Pirej na obnovu kabina. Dok inspektori ne daju zeleno svjetlo, sve mogućnosti ostaju na stolu.