Redatelj Darren Aronofsky, do sada poznat po tjeskobnim dramama poput „Rekvijema za snove” ili „Kita”, premijerno je predstavio crnohumorni krimi-triler „Uhvaćen” (Caught Stealing) – ugodno kasnoljetno iznenađenje na kinorepertoaru i njegov dosad najzabavniji film.
Film u brojkama i imenima
• Žanr: crna komedija / krimi-triler
• Zemlja i godina: SAD, 2025.
• Redatelj: Darren Aronofsky
• Glavne uloge: Austin Butler (Hank Thompson), Regina King, Matt Smith, Bad Bunny, Liev Schreiber, Vincent D’Onofrio, Zoë Kravitz
• Ocjena kritike: ****
Radnja ukratko Hank Thompson, nekoć obećavajući bejzbolaš koji je karijeru izgubio u prometnoj nesreći, pristaje susjedu pankeru s irokezom čuvati mačka dok ovaj odlazi ocu u londonsku bolnicu. Bezazleni zadatak pretvara se u seriju brutalnih obračuna: Hanka tuče dvojac ruskih iznuđivača, progoni ga portorikanski kriminalac, a u igru ulaze i ortodoksni židovski gangsteri. Nakon nemilosrdnog premlaćivanja završava u bolnici bez bubrega, dok se oko njega pletu djevojka i uporna policajka.
Zašto je film poseban
- Promjena tona: Aronofsky ostaje vjeran motivu fizičke i psihičke patnje, ali ovaj put sve pakira u dinamičan, gotovo „popcorn” format s dozom crnog humora.
- Vremenska kapsula: radnja je smještena u 1998., u doba kada su u kinima vladali „Veliki Lebowski” i „Lopovi, ubojice i dvije nabijene puške”. Redatelj tako evocira period srednjobudžetnih studijskih projekata koji su oblikovali puls američkih kina.
- New York kao lik: grad je snimljen živopisno, slično Scorseseovoj „Idiotskoj noći”, a atmosferu pojačavaju neočekivani šokovi i nagle promjene tempa.
Gluma i estetika
• Austin Butler potvrđuje status nove holivudske zvijezde, prelazeći put od izgubljenog „simpatičnog luzera” do čovjeka spremnog na sve da preživi.
• Fizička bol prikazana je sirovo: kad Hank „ispiša krv od udaraca”, Aronofsky podsjeća na svoje najmračnije prizore, ali ih ovaj put kontrapunktira humorom.
• Kamera se poigrava sporim snimkama razbijenih vjetrobranskih stakala i frenetičnim montažama uličnih potjera, dajući filmu specifičan „lični potpis”.
Kontekst i odjek Smještanjem priče u 1998. redatelj i sam reflektira prijelomni trenutak karijere: iste je godine debitirao s „Pi”, gdje su također paradirali hasidski gangsteri gladni tajnih informacija. „Uhvaćen” djeluje kao kasni odgovor na pitanje što bi bilo da je ranije prigrlio žanrovski, lakše probavljiv film.
Publika i kritika zasad su složni: Aronofsky je, kako Hankova djevojka kaže, „prekinuo bijeg od onoga čega se boji” i pokazao da još uvijek „vraški dobro zamahuje”. Ako nastavi udarati u ovom smjeru, New York bi ponovno mogao postati pozornica njegovih najuzbudljivijih priča.